1 review

WD Black NVMe SSD SN700 500GB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

WD Black NVMe SSD SN700 500GB Review

Mogenblue 3 maart 2019, laatste update op 16 augustus 2019, 780 views Product gekocht

WD Black NVMe SSD SN700 500GB

Ik had genoeg aan 250GB, maar bij hardware.info adviseerden ze de 500GB versie met het argument dat je voor snelheid gaat als je nvme kiest. Deze produceert ook minder warmte dan die van Samsung.

Pluspunten

• Erg snel
  • Weinig warmte ontwikkeling

Minpunten

• geen

Ik had genoeg aan 250GB, maar bij hardware.info adviseerden ze de 500GB versie met het argument dat je voor snelheid gaat als je nvme kiest. Ik had nog een paar dubbeltjes over dus dat dan maar gedaan. Deze produceert ook minder warmte dan die van Samsung.

Installatie van Linux mint was zo gepiept. Je krijgt altijd zo'n slideshow te zien tijdens de voortgang. Na de derde slide was de installatie al voltooid. In minder dan 10 minuten was het gefikst. Ik had wel speciaal een snelle usb stick gekocht om de installatie op te schroeven, 400MB/s lezen. Als je een snelle opslag hebt en een traag installatie medium schiet het nog niet op.

Bij benchmarking zie ik leessnelheden tot 3390 MB/s. Gemiddeld 3200 MB/s.
Met automatisch inloggen staat het bureaublad nu na 19 seconden op het scherm na inschakelen computer.

De warmte ontwikkeling is misschien van minder belang, maar ik stel dat toch wel op prijs.

Ik hoef niet het allersnelste te hebben. Over twee of drie jaar ziet de wereld er toch weer heel anders uit. En van 100 of 200MB zul je op 3400MB niet zoveel verschil merken.

Als je met 4k of hoger gaat werken, fotografie of video, loopt het natuurlijk wel snel op. Dan heb je waarschijnlijk aan 500GB al snel te weinig.

Over stabiliteit en betrouwbaarheid kan ik na 1 dag natuurlijk niet oordelen, maar WD is een bekend en betrouwbaar merk. Dus daar vertrouw ik op.

Heb jij ook een WD Black NVMe SSD SN700 500GB?