Sony Cyber-shot RX10 IV Zwart

Specificaties 20,1MP • Ultra HD filmen • 25x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Cyber-shot RX10 IV Zwart Review

alainderksenNewbie 1 maart 2019, 555 views Product gekocht

Sony Cyber-shot RX10 IV Zwart

Heel erg goede camera met groot optisch zoombereik, snel, goede foto's, 4k video. Beetje prijzig. Iets lager gewicht zou prettiger zijn.

Pluspunten

• Snelle focus
  • Groot 25x optisch zoombereik
  • 4k video
  • Goede fotokwaliteit
  • Panoramafoto's

Minpunten

• Mag een paar onsjes minder wegen
  • Hoge prijs

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 5
Ik ben zelf al meer dan 30 jaar een spiegelreflex camera gebruiker. Analoog en digitaal.
Ik merk dat ik de laatste jaren toch wat gemakzuchtiger ben geworden wat betreft het meeslepen en verwisselen van lenzen. Na het destijds aanschaffen van een 18-200mm zoomlens moet ik constateren dat ik deze eigenlijk nooit meer van de camera afhaal.
De bridgecamera's leken me een goede oplossing voor het 'lenzensleep' probleem. Sony was voor mij de eerste keuze, daar ik al jaren met tevredenheid een Sony A100 DSLR gebruiker was.

De erg positieve reviews overal op het internet zijn op het eerste gezicht helemaal terecht.
Je hebt echt vrijwel alles in 1 camera zitten (foto, 4k video, panorama's, high-speed video, superzoom etc.) met zeer goede prestaties. Die combinatie had ik eigenlijk nog niet eerder gezien.
De kwaliteit van de foto's is heel erg goed, stukken beter dan mijn 'oude' A100.

De camera is erg lichtsterk, ik kan nu met veel lichtzwakkere omstandigheden nog hele goede foto's maken. Flitser heb je veel minder snel nodig.
De camera is ook heel erg snel, vooral qua scherpstellen. Dat lees je overal en dat is ook echt zo.
Ik moet er noog veel meer mee aan de slag om alles uit het toestel te halen, er is echt heeel veel mogelijk en instelbaar. De bijgevoegde handleiding is summier, op internet staat een uitgebreidere.
Ik denk dat ik het e-book van de Friedman Archives ga bestellen, zie https://www.friedmanarchives.com/sony-rx-10-iv/

Ondanks dat veel mensen het een lichtgewicht camera vinden had er voor mij wel een paar onsjes af gemogen. Ik had verwacht dat ie lichter was dan mijn A100.

De camera heb ik gekocht bij de fysieke winkel van www.fotodevakman.nl in Wijchen.
Uitstekende en uitgebreide hulp gehad. Vooralsnog een erg goede ervaring ...

Heb jij ook een Sony Cyber-shot RX10 IV Zwart?