Mitac Mio A201 Review

reno74 23 januari 2008, 2.184 views

Mitac Mio A201

Pluspunten

• Goeide gps ontvanger, Bluetooth en werkt goed samen met Tomtom 5.21 en tt6

Minpunten

• Geen Wifi
  • Accu

Een van de voordeligste pda's met ingebouwde gps, dat voorzien is van de laatste technologie w.o. Windows mobile 5. Dit betekend wel dat je extra software vaak moet updaten naar de laatste versie. Ik heb zelfs binnen nog vaak ontvangst met de gps ontvanger. Het is mijn eerste pda, maar ik zal 'm nu al niet meer willen missen. Vastlopers heb ik nog maar 1x meegemaakt, terwijl ik er al van alles mee geprobeerd heb. Dus ik vind het toestel een absolute aanrader.

Dit apparaat voor 296 euro gekocht. Tel daar Tomtom benelux bij op en je bent nog geen 400 euro kwijt. Voor dat geld kun je de tomtom one of 300 kopen, maar dan is het nog geen bluetooth carkit en dan heb je een apparaat dat niet in je jaszak past. Daarnaast heb je bij de Mio 201 ook alle handige pda functies. Dus veel waar voor je geld zou ik zeggen.

Aanvulling: Ik heb de Mio nu bijna 20 maanden en heb nu een beter beeld gekregen van het product.

Na 6 maanden liep ik met de mio en ontving ik een regenbui. Daarna werkt het tochscreen nog nauwelijks. Ik heb deze opgestuurd en binnen 1 week kwam deze gerepareerd onder garantie weer terug. Dit vind ik gewoon top.

De accu heb ik inmiddels gemerkt, is niet het sterkste punt. Deze was na een jaar al de helft van de accuduur kwijt. Maar voor een product uit die tijd is het gewoon goed. Werkt ook goed samen met de laatste versie van tomtom 6

Heb jij ook een Mitac Mio A201?

Enige jammere aan dit apparaat is dat de fabrikant weinig tot geen ondersteuning geeft bij rom updates. Net zoals dit het geval is bij de Mitac mio168.
hier de fabrikant.

en hier het Belgische deel.