Recom RC-MC1 Review

rimave 23 april 2010, 4.430 views

Recom RC-MC1

Pluspunten

• Uitstraling van de kast, Kwaliteit, Koeling, HDD inbouwmogelijkheden (er kunnen 4 in).

Minpunten

• Voorkant van de kast gaat moeilijk los. Deze moet los om de voeding vast te schroeven.

Ik heb deze kast aangeschaft ter vervanging van een oude big tower. De pc ging ingezet worden als een HTPC, dus ik wilde er een mooie kast om. Ik was ook al een tijdje op zoek, maar de meenste kasten waren te duur of er kon alleen een mini ATX moederbord in. Daarna las ik het nieuwsbericht van deze nieuwe kast en dat leek me wel wat. Een weekje later heb ik hem bij CD-ROM land besteld.

De eerste indruk van de kast is goed. Hij oogt mooi strak en is mat zwart gespoten. Niet van dat vervelende glimmende zwart. De voorkant is gebrushed aluminium. Verder zit er aan de voorkant een klep over de hele breedte waarachter audio poorten, 2 usb poorten, 1 firewire poort en een 3,5" slot zit. Ook de lampjes voor de HDD en power zitten achter het klepje, maar het klepje is enigzins doorzichtig, dus de lampjes schijnen erdoor. Erg stijlvol.

Ik ben gelijk begonnen met het overzetten van de hardware. Ik heb er 2 12cm fans in gezet. Links 1 om de lucht eruit te blazen en rechts om koele lucht erin te blazen. Onderin (onder de HDD) kan nog een 80mm fan, maar die heb ik niet geplaatst. Ook kun je achterin nog 2 60mm fans kwijt. Ook deze heb ik niet geplaatst.

Nadat de fans erin zaten deed het eerste probleem zich voor. De voeding zit namelijk aan de voorkant. Van daaruit gaat er een kabel naar de achterkant van de kast waar je de powerkabel op aansluit. Om de voeding te kunnen plaatsen moet de voorkant van de kast eraf. En dat gaat enigzins moeilijk. Je moet lipjes indrukken en trekken tegelijk. Ik heb met een schroevendraaier de voorkant naar voren moeten wippen, waardoor er nu kleine beschadigingen aan het randje van de voorkant zitten. Dit zit bovenop, dus je ziet het niet, maar ik vind het wel het vermelden waard. Daarnaast zijn er ook de lipjes links en rechts in de bovenhoeken lastig in te kniijpen, waardoor het front ietswat lastig naar voren gaat.

Je moet erom denken ook gelijk met de voeding de cd-rom/dvd speler en de hdd te plaasten. Dan hoeft de voorkant maar 1 keer los. Verder heb je voor het vastzetten van de voeding een lange schroevendraaier nodig. De gaatjes links zitten enigzins verdiept namelijk. Een magnetische schroevendraaier is hierbij een uitkomst.

Het plaatsen van het moederbord en de overige pci kaarten ging verder prima. Het is een hoge kast, dus je heb geen speciale low profile pci kaarten nodig. Dat scheelt.

Ik ben prima tevreden met de kast, ondanks dat Recom een beter systeem had kunnen verzinnen om de voorkant vast te zetten. Met schroefjes bijvoorbeeld. Dat was handiger geweest. Dat is dan ook de reden waarom ik het installatiegemak als voldoende heb beoordeeld.

Heb jij ook een Recom RC-MC1?

Weet je of de grotere videokaarten er ook in passen?
Goede review, denk dat ik deze kast binnenkort ook ga aanschaffen.
Ik heb de kast ook aangeschaft, en er past in ieder geval geen 8800gtx in, ben ik achter gekomen :P. Die is net zo'n 3cm te lang, scheelt niet heel veel....
die gtx8800 is 26,9 cm lang volgens deze pagina http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series
De meeste videokaarten zijn 23 cm lang dus die zouden zelfs met pcie stekkertje net passen.
ps pci-e grootte http://www.interfacebus.com/PCIe_Card_Dimensions.html
Hoeveel HDD's kunnen eigenlijk in deze kast? Volgens hun site is er ruimte voor 1 x 3,5 exposed en 1 x 3,5 hidden. Dus neem ik aan 2x? Maar wat bedoelen ze hier met exposed?
met exposed bedoelen ze een zichtbare/externe slot. hier kun je of een HDD inzetten, maar ook een floppy of kaartlezer o.i.d.
Ok, jammer. Dan past er waarschijnlijk ook net geen radeon 5830 in. :/
Weet je hoe hoog de videokaart boven het moederbord uit mag steken? of is dit standaard 12 cm oid?
Goede Review ! net wat ik nodig had, dankjewel !
er kunnen dus zeker twee harde schijven in? ook als je twee optische drives hebt? ivm de fans, volgens de site kunnen er twee in van 12 en twee van 8, maar jij spreekt maar van twee van zes voor achteraan?

alvast bedankt, goede review, ziet er een degelijke kast uit voor weinig geld...

[Reactie gewijzigd door Killa_bee op 13 december 2010 01:13]