Recom RC-MC1 Review
Ik heb deze kast aangeschaft ter vervanging van een oude big tower. De pc ging ingezet worden als een HTPC, dus ik wilde er een mooie kast om. Ik was ook al een tijdje op zoek, maar de meenste kasten waren te duur of er kon alleen een mini ATX moederbord in. Daarna las ik het nieuwsbericht van deze nieuwe kast en dat leek me wel wat. Een weekje later heb ik hem bij CD-ROM land besteld.
De eerste indruk van de kast is goed. Hij oogt mooi strak en is mat zwart gespoten. Niet van dat vervelende glimmende zwart. De voorkant is gebrushed aluminium. Verder zit er aan de voorkant een klep over de hele breedte waarachter audio poorten, 2 usb poorten, 1 firewire poort en een 3,5" slot zit. Ook de lampjes voor de HDD en power zitten achter het...
Pluspunten
Uitstraling van de kast, Kwaliteit, Koeling, HDD inbouwmogelijkheden (er kunnen 4 in).
Minpunten
Voorkant van de kast gaat moeilijk los. Deze moet los om de voeding vast te schroeven.
Eindoordeel
De eerste indruk van de kast is goed. Hij oogt mooi strak en is mat zwart gespoten. Niet van dat vervelende glimmende zwart. De voorkant is gebrushed aluminium. Verder zit er aan de voorkant een klep over de hele breedte waarachter audio poorten, 2 usb poorten, 1 firewire poort en een 3,5" slot zit. Ook de lampjes voor de HDD en power zitten achter het klepje, maar het klepje is enigzins doorzichtig, dus de lampjes schijnen erdoor. Erg stijlvol.
Ik ben gelijk begonnen met het overzetten van de hardware. Ik heb er 2 12cm fans in gezet. Links 1 om de lucht eruit te blazen en rechts om koele lucht erin te blazen. Onderin (onder de HDD) kan nog een 80mm fan, maar die heb ik niet geplaatst. Ook kun je achterin nog 2 60mm fans kwijt. Ook deze heb ik niet geplaatst.
Nadat de fans erin zaten deed het eerste probleem zich voor. De voeding zit namelijk aan de voorkant. Van daaruit gaat er een kabel naar de achterkant van de kast waar je de powerkabel op aansluit. Om de voeding te kunnen plaatsen moet de voorkant van de kast eraf. En dat gaat enigzins moeilijk. Je moet lipjes indrukken en trekken tegelijk. Ik heb met een schroevendraaier de voorkant naar voren moeten wippen, waardoor er nu kleine beschadigingen aan het randje van de voorkant zitten. Dit zit bovenop, dus je ziet het niet, maar ik vind het wel het vermelden waard. Daarnaast zijn er ook de lipjes links en rechts in de bovenhoeken lastig in te kniijpen, waardoor het front ietswat lastig naar voren gaat.
Je moet erom denken ook gelijk met de voeding de cd-rom/dvd speler en de hdd te plaasten. Dan hoeft de voorkant maar 1 keer los. Verder heb je voor het vastzetten van de voeding een lange schroevendraaier nodig. De gaatjes links zitten enigzins verdiept namelijk. Een magnetische schroevendraaier is hierbij een uitkomst.
Het plaatsen van het moederbord en de overige pci kaarten ging verder prima. Het is een hoge kast, dus je heb geen speciale low profile pci kaarten nodig. Dat scheelt.
Ik ben prima tevreden met de kast, ondanks dat Recom een beter systeem had kunnen verzinnen om de voorkant vast te zetten. Met schroefjes bijvoorbeeld. Dat was handiger geweest. Dat is dan ook de reden waarom ik het installatiegemak als voldoende heb beoordeeld.
Reacties (9)
Goede review, denk dat ik deze kast binnenkort ook ga aanschaffen.
De meeste videokaarten zijn 23 cm lang dus die zouden zelfs met pcie stekkertje net passen.
ps pci-e grootte http://www.interfacebus.com/PCIe_Card_Dimensions.html
alvast bedankt, goede review, ziet er een degelijke kast uit voor weinig geld...
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 19:04]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/37638/crop5bec1b167ba00_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/2032/rorty2.jpg?f=community)