Polar H10 (XS tot S) Zwart (Zwart) Review

bluf98 25 februari 2019, laatste update op 28 februari 2019, 565 views Product gekocht

Polar H10 (XS tot S) Zwart (Zwart)

H10 is op meer gebieden functioneel een verbetering, aanrader en waardige opvolger van de H7... en dat voor maar Eur10 meer.

Pluspunten

• plat/ vlak tegen de borst
  • premium kwaliteit
  • stabiel signaal
  • firmware te updaten
  • eigen geheugen

Minpunten

• na al die jaren nog steeds een beklemmende strap (die went)

Opmerking voor de criticasters onder ons: mijn beknopte beschrijving heeft niet tot doel de vele online H10 reviews te herkauwen. Google is daarvoor your friend!
Dit stukje is puur om mijn opvallendheden bondig met jullie te delen en te vergelijken met het uitlopende model de H7, die ik ook lang redelijk tevreden heb gebruikt.

Mocht je aanvullende vragen hebben, stuur gerust een reaktie en ik zal mn best doen je te helpen. :)

Sport sinds 1992 met HR banden van Polar, laatste 5 jaar met een H7.
HR borstbanden zijn nog steeds een stuk nauwkeuriger dan optische HR sensoren in smart-/ sporthorloges. Hoewel de nauwkeurigheid van de optische sensor in de Apple Watch 4 (eindelijk!) dichtbij de Polar HR band komt qua geloofwaardigheid van de HR metingen.

De H10 heeft een meer premium look en slankere vormgeving dan de H7.
Daarnaast heeft H10 een lager profiel/ ligt vlakker op/over de softstrap dan de H7.
H7 en H10 borstbanden zijn uitwisselbaar (rvs bevestigingsdrukkers zijn hetzelfde).

Met zelfde(!) strap is de HR registratie van de H10 duidelijk stabieler dan de H7 (zeker in begin van training als je nog niet zweet). Wellicht komt dat omdat de H10 ook een eigen (buffer)geheugen heeft om 1 training tot 65uur(!) zelfstandig op te kunnen nemen e/o gevoeliger electronica heeft waardoor hij een zwak HR signaal beter verwerkt/ ECG ruis er slimmer uitfiltert?

Anyway is H10 op meer gebieden functioneel een verbetering (firmware te updaten!), aanrader en waardige opvolger van de H7... en dat voor maar Eur10 meer.

Heb jij ook een Polar H10 (XS tot S) Zwart (Zwart)?

Beste Bluf98,

Thanks voor de korte bondige review.

Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen via mij friend Google. Wat me echter niet helemaal duidelijk is wat de beste maat is.
Ik heb zelf een omvang van 96cm (onder de borst gemeten). Alleen volgens Polar zelf zou ik dan een XXXL strap moeten hebben. Qua kleding maat kom ik nooit verder dan L ;-).

Wat is jouw ervaring met de maten?
Hoor het graag.
Gr Niels
Hi Niels,
Ik hem 104cm borstomvang. Gebruik de standaard meegeleverde m-xxl elastische straps (met tegenwoordig als ‘softstrap’ ingebouwde electroden) sinds ‘92, toen ik zeker smaller was, met altijd prima fit. Strap zit bij mij ~halverwege z’n instelling en kan nog ruim 15cm langer of korter worden gemaakt. Alleen mijn vrouw had daar niet genoeg aan en hiervoor heb ik de xs-s strap los gekocht.

[Reactie gewijzigd door bluf98 op 6 februari 2022 22:14]