Apple iPhone XS 64GB Grijs

Specificaties 5,8" • 2436x1125 • 64GB - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone XS 64GB Grijs Review

MadMax12 25 februari 2019, 1.080 views Product gekocht

Apple iPhone XS 64GB Grijs

Nu een weekend mogen ervaren hoe de XS bevalt. Tot nu toe bevalt deze erg goed, geen negatieve punten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Face-id werkt soepel
  • Scherm is heel mooi en scherp
  • Accuduur is beter dan de 6s
  • Design is super
  • Camera's

Minpunten

• prijs, zoals altijd bij Apple
  • ontbreken 3,5mm-poort

Zoals iedereen weet is de iPhone duur, ongeacht welke je koopt, maar dat is voor mij nooit een struikelblok geweest.
Na dik 3 jaar met een 6s rond gelopen te hebben de overstap gemaakt naar de XS.
Lang getwijfeld tussen de XR(toch goedkoper) en de XS. Uiteindelijk gekozen voor de XS vanwege het formaat.
Ik wou niet graag een nog grotere telefoon dan de 6s. Een paar keer bij winkel naar binnen gelopen om de XS, XR en XS Max in de handen te houden om te kijken wat mij het beste past.
De XS is marginaal groter dan de 6s die ik had en merk in de praktijk eigenlijk geen verschil in afmeting of gewicht.

Het scherm is een hele verbetering ten opzichte van de 6s, al was dat met de XR ook zo geweest uiteraard. Ik weet niet of ik voor mijn gebruik het verschil ga merken tussen de OLED of de LCD.
De bediening van de XS is eigenlijk best snel gewend, ik heb nog niet gehad dat ik de home-knop gemist heb. Alleen af en toe even wennen hoe de telefoon ligt op het nachtkastje in het donker, voorheen was de home-knop een goed orientatiepunt, maar die is er nu niet meer.

Face-id werkt ook erg goed en makkelijk, wel even gedoe met alle apps die je eerst even weer om moet zetten naar Face-id, waardoor je weer even na moet denken over de wachtwoorden en pincodes diverse apps hebben. Maar inmiddels heb ik volgens mij alle apps wel gehad en werkt alles simpel en makkelijk.
Alleen in het donker werkt het niet altijd even goed, maar zou kunnen zijn dat de Face-id mij nog beter moet leren (her)kennen.

Qua snelheid is het een hele vooruitgang, maar dat kan ook niet anders met een toestel dat enkele jaren nieuwer is.

De 3,5mm-poort wordt mogelijk af en toe wel een klein gemis. Ik gebruik zelden oortjes en er zitten lightning-oortjes bij de iPhone, maar soms wil je wel eens ergens je telefoon aansluiten op een speaker, dat zal nu wat minder makkelijk gaan.
Gelukkig zijn de meeste speakers tegenwoordig voorzien van Bluetooth en/of Wifi.

Als je het er voor over hebt is het zeker een van de betere telefoons van het moment.
Het blijft een hoop geld, maar tot nu toe hebben de producten van Apple mij nog niet teleur gesteld. Ik hoop dit toestel ook weer 3 a 4 jaar te gebruiken.

Heb jij ook een Apple iPhone XS 64GB Grijs?

Meer advertenties