JBL Tune 500BT (Zwart)

Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Tune 500BT (Zwart) Review

ikweethetbeter 24 februari 2019, laatste update op 24 februari 2019, 1.523 views Product gekocht

JBL Tune 500BT (Zwart)

Fantastische BT koptelefoon, beter krijg je niet voor deze prijs!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Maakt simpel en snel connectie via BT
  • Bediening werkt goed
  • Is licht, zit lekker, ook voor een uur of langer
  • Zeer goedkoop
  • Accuduur is zeer goed (paar werkdagen op laag volume)

Minpunten

• Voelt licht en goedkoop aan
  • Volumeregeling bij lage volumes in grote stappen
  • Eigenlijk vallen alle minpunten wel mee!

Om op mijn werk ongestoord te kunnen werken, luister ik graag muziek die ik op m'n telefoon heb staan. Tot voor kort deed ik dat met het koptelefoontje dat ik bij mijn iPhone kreeg. Goed geluid, maar het snoertje zat geregeld in de weg of was te kort (als m'n telefoon aan het laden was). Met andere woorden: het was tijd voor een BT koptelefoon!

Ik weet niet zoveel van BT koptelefoons. Ik heb een antieke Philips koptelefoon, nog met 6,3mm plug, en die is zeer goed. Verder hebben we thuis Beats koptelefoon, ook met draad.

De nieuwe koptelefoon is bedoeld voor op m'n werk, voor achtergrondmuziek, ik moet werken en niet als een audiofiel naar nieuwe muziek luisteren. Hoe goedkoper hoe beter!

Ik ben eens gaan luisteren. Sennheiser, AKG, Beats, Sony, Skullcandy, ..., met en zonder noise cancelling, en hoorde grote verschillen. Wat ik goed vond, was duur, dus kocht ik even niks.

Tot ik een koptelefoon van een collega uitprobeerde. Deze JBL dus, gekocht voor 49 euro.

Ik was verrast door het geluid. Is het fantastisch goed? Nee, dat niet, mijn antieke Philips klinkt beter, maar het is goed genoeg voor alles behalve audiofiele luistersessies!

Het laag is goed, het midden is goed, en het hoog is redelijk goed. Het geluid is net niet zo helder als m'n Philips, maar die kostte dan destijds ook een veelvoud.

De bediening is op de tast te vinden op de rechter oorschelp. Pause / play, volume, vorige, volgende, het werkt soepel. Bellen kan ook, er is een microfoon ingebouwd.

Dit is, afhankelijk van je muzieksmaak, een redelijk tot goede koptelefoon (3,5 ster als ik dat zou kunnen kiezen), en voor z'n geld (ik heb 38 euro betaald bij het Kruidvat) een fantastische koptelefoon!

Heb jij ook een JBL Tune 500BT (Zwart)?