Canon PowerShot A200 Review

bhaaf 19 april 2005, 261 views

Canon PowerShot A200

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, mogelijkheden

Minpunten

• Baterijduur, oplaadtijd flitser, matige constructie waardoor reparatie na 1,5 jaar noodzakelijk bleek.

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 2
In het algemeen was ik redelijk tevreden over deze digitale camera. Op het moment van kopen, halverwege 2002 was de prijs - kwaliteit verhouding goed. De beeldkwaliteit van deze 2 megapixel camera is zeker goed te noemen. Natuurlijk kan je plaatjes van zo'n camera niet vergroot af laten drukken, omdat dan de kwaliteit van de afdruk snel afneemt, maar dat is een gevolg van het lage aantal pixels van de sensor.
De baterijduur is een punt waar ik minder tevreden over ben. Vooral bij gebruik van de flitser in combinatie met NiMH baterijen moet je zorgen voor voldoende reserve baterijen. Ook het opladen van de flitser, tussen het maken van twee foto's, is erg lang waardoor je vaak net dat ene mooie plaatje mist.
Jammer is dat je, ook voor windows XP, eerst drivers moet installeren voordat de camera in de verkenner zichtbaar is. Hierdoor ben je in bijvoorbeeld in internet cafe op een cardreader aangewezen om je foto's over te zetten naar een usb stick.
Helaas begaf deze camera, of liever gezegt de ontspanknop het na ruim anderhalf jaar. Gelukkig had ik deze camera in Duitsland gekocht, waar de garantieperiode in tegenstelling tot in Nederlnad 2 jaar bedraagt. Hierdoor kan ik deze camera nu nog als reserve camera gebruiken omdat ik inmiddels de 3 megapixel Fuji finepix A330 heb gekocht. Hier ben ik stukken beter over te spreken dan de hier besproken camera.

Heb jij ook een Canon PowerShot A200?