1 review

Thermaltake Core P1 TG

Specificaties Small form factor • 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Core P1 TG Review

Underdog222 19 februari 2019, 207 views Product gekocht

Thermaltake Core P1 TG

Unieke kast met veel mogelijkheden en 'flair', mits je componenten diezelfde 'flair' delen. Uitstekende bouwkwaliteit, zeer solide, goede kabelmanagement. Door de extra complexiteit en de summiere instructies echter niet aan te raden voor een eerste build (maar een beetje tweaker draait z'n hand er niet voor om).

Pluspunten

• Unieke vormgeving
  • Solide kwaliteit
  • Kabelmanagment
  • Lekker zelf bouwen

Minpunten

• Licht complexe assemblage
  • Handleiding summier

Aangezien nog niemand een review over deze kast heeft geplaatst zal ik er enkele woorden aan wijden. Dit is een redelijk spontane beslissing, dus ik heb tijdens het uitpakken en bouwen helaas geen foto's genomen

Voor mijn meest recente build viel mijn oog op deze hele unieke micro-ATX kast. Ik heb nog even getwijfeld of ik niet zijn grote full-ATX broer, de Core P3, zou nemen, maar gezien ik geen 360mm AIO of extra drivebays nodig heb, ben ik toch voor klein maar fijn gegaan. Bovendien is bij de P1 het meegeleverde paneel daadwerkelijk van gehard glas, bij de P3 krijg je een stuk acryl, dan mag je nog rond de honderd euro aftikken voor een losse glazen plaat.

Over de kast zelf:

De kast wordt als losse onderdelen geleverd. Bij het uitpakken viel gelijk de bouwkwaliteit op. Stevige stalen platen die stuk voor stuk netjes waren afgewerkt. Tijdens het bouwen schroef je afhankelijk je gekozen configuratie de onderdelen op het basis frame. Eenmaal in elkaar gezet is het een zeer solide geheel en ziet het er prachtig uit.

De instructies krijgen een krappe voldoende, er staat bijvoorbeeld keurig in welke schroefjes je erbij krijgt, maar niet per stap welke schroefjes je daar voor nodig hebt. Met een beetje inzicht is het geen groot probleem, maar ik zou deze kast zeker niet aanraden voor iemands eerste build.

Kabelmanagement is dik in orde, het frame geeft zeer veel ruimte om kabels in weg te werken, en de spacers van het moederbord zijn lekker hoog, dus zat ruimte om kabels achter je moederbord te verstoppen. Dat is maar goed ook, want vanwege het open design zie je slecht management meteen.

In het frame zijn twee drivebays te vinden (3,5" of 2,5" en 2,5"). Je kunt ook kiezen om nog twee 2,5" drives aan de buitenkant van het frame te monteren, maar dat gaat dan ten koste van een radiator. Deze kast schreeuwt in mijn ogen echter om waterkoeling, en met de komst van M.2 aansluitingen op de meeste nieuwe moederborden zul je die extra drivebays niet snel missen.

Al met al een heel gelikte 'kast' voor iemand die wil dat z'n PC er niet als een PC uitziet, en tegelijk alles wat het een PC maakt wil laten zien.

Ten slotte nog wat plaatjes van wat ik er mee gedaan heb:

Heb jij ook een Thermaltake Core P1 TG?

Ziet er goed uit, ik ga deze nu ook kopen.