Sennheiser PC 140 Review

honderdjaar 22 april 2010, laatste update op 22 april 2010, 265 views

Sennheiser PC 140

Pluspunten

• goedkoop
  • goed geluid
  • microfoon is handig
  • gaat lang mee

Minpunten

• het snoer is te lang

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
2 jaar geleden was ik opzoek naar een nieuwe headset voor mijn laptop.

Ik had 3 eisen eigenlijk:
- de headset moest niet over mijn hoofd lopen maar achter in mijn nek.
- er moest een microfoon bij zitten, die ook nog redelijk kwaliteit levert.
- hij moest zo goedkoop mogelijk zijn.

Na een zoekacties via kieskeurig (in die tijd kende ik tweakers nog niet), kwam ik uit op deze headset die ik toen voor 20 euro heb gekocht.

Ik gebruik deze headset nu al 2 jaar tevreden en heb er nog nooit echt problemen mee gehad.
Wel merk ik dat de volume regelaar nu wat minder soepel loopt dan 2 jaar geleden (alleen hij doet het nog steeds gewoon goed), dit is echter iets wat je kunt verwachten van een 2 jaar oude headset.
Ook zit er een mute knop op om je microfoon te muten.
Deze heb ik eigenlijk nog bijna nooit gebruikt en de ene keer dat ik hem gebruikte was ik hem daarna vergeten weer in te schakelen en heb ik een uur voor niets lopen praten.
Er is 2 meter lang snoer bij, wat dus voor iedereen genoeg ruimte geeft om overal omheen te gaan.
De lengte van het snoer is door zijn lengte ook meteen een klein nadeel wat ik ondervonden heb.
In de trein is het namelijk redelijk moeilijk om een 2 meter lang snoer in de gaten te houden en hij blijft dan ook wel eens ergens achter haken.

Als laatste positieve punt vind ik het handig dat ik de microfoon ook kan gebruiken als ik de headset om mijn nek doe, op deze manier kan ik dus geluid via mijn speakers ontvangen en praten via de microfoon.

Overall ben ik zeer tevreden met dit product en het is dan ook een echte aanrader.
(dit is mijn eerste review, comments zijn altijd welkom)

Heb jij ook een Sennheiser PC 140?