Specificaties 12,1MP, HD filmen, 3x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon Ixus 100 IS Zwart Review

Brazza 24 mei 2010, laatste update op 25 mei 2010, 4.025 views

Canon Ixus 100 IS Zwart

Pluspunten

• Makkelijke bediening, goede foto's zonder weinig in te stellen. Erg user friendly.
  • Licht lekker in de hand, duidelijk 2.5" LCD scherm.
  • Erg mooie macro's
  • I-Contrast = weg met donkere foto's
  • Vele instellingen voor bepaalde omstandigheden

Minpunten

• Af en toe heeft ie nog wel eens moeite met autofocus.
  • Ook heb ik soms problemen met het kopiëren van films naar me harde schijf. Via ZoomBrowser (Canon util) gaat dit wel goed.
  • Kleine knopjes als je grote handen hebt.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik wilde een compacte camera voor het alledaagse gebruik. Eentje die zijn werk altijd en overal met gemak te bedienen is. En ik heb altijd goede ervaringen gehad met Canon en dan voornamelijk de IXUS serie.

Heb deze camera nu een paar weken. En ik moet zeggen dat het een erg gebruiksvriendelijke en gemakkelijke camera is om te hanteren. Je kan kiezen voor de modus 'AUTO' en dan schakelt hij tussen verscheidene instellingen, zoals: Macro, binnen, portret Het leuke van deze IXUS 100 is dat hij in 720p filmt. Samen met een 4 GB MicroSD kaart (dit in een SD-adapter, had een verkeerde besteld). Kan ik ongeveer 1200 foto's maken, en 22 minuten in HD (1280x720 pixels) filmen. Verwacht niet al te veel van deze films, geluid is niet erg 'vol', maar goed genoeg.

Canon IXUS 100IS kenmerken
  • • Bestrijdt onscherpte met IS en Bewegingsdetectietechnologie
  • • Foto's van mensen maken met Gezichtdetectietechnologie plus FaceSelf-Timer
  • • Knipperdetectie, automatische correctie van rode ogen
  • • 2,5” PureColor LCD II, HD-movies en HDMI-aansluiting
  • • i-Contrast maakt donkere vlakken helderder zonder correct belichte vlakken te licht te maken
Verschillende settings
• SDHC-geheugenkaarten
• MultiMediaCard
• MMCplus-geheugenkaarten
• HC MMCplus-kaart

De accu is zoals ik me wel voorstelde, Canon claimt dat je ongeveer 500 foto's kan maken voordat hij leeg is. (zonder flits) Of 5 uur speeltijd.

Erg fijn cameraatje die prima foto's maakt zonder erg veel in te stellen (of juist wel). Voor de prijs van ongeveer ¤ 147 vind ik dat hij uitstekend zijn werk doet. Verwacht geen DSLR performance van een compact camera. Hij zet nog net geen koffie, maar voor de rest functioneert hij zoals het moet.

Oh en misschien wel aardig om nog te vermelden. Hij schiet dus geen plaatjes in RAW formaat. Maar je kan een andere firmware erop zetten die je boot als het jouw uitkomt. Deze firmware installeert allerlei functies, time-lapse, scripts, kalender!, filemanager, kladblok en zelfs een paar games.
* Shooting in RAW, with RAW Average, RAW Sum, and RAW Develop features
* Shutter-priority (Tv) exposure - via shutter value override feature
* Aperture-priority (Av) exposure - via aperture value override feature
* Shutter, Aperture, and ISO Overrides
* Ultra-long shutter speeds - up to 64 seconds, and much longer on some cameras.
* Ultra-fast shutter speeds - up to 1/10,000" and higher
* Customizable high-speed continuous (burst) Shutter-based (Tv), aperture-based (Av) and ISO-based exposure bracketing (unlimited shots)
* Focus bracketing (unlimited shots)
* High-speed Flash Sync at all speeds up to 1/64,000 second (even faster in some cameras)

Links
- Handleiding (PDF Nederlands) 12,5 MB
- Canon IXUS 100 IS
- Dpreview.com
- Full Size Photo's @ FLickr
- Flickr heeft nu een paar I-contrast tests.

HD Filmpjes
Een van de eerste opnames met deze camera. Helaas is het erg donker wat beduidend minder resultaten geeft.

Indoor film van me kat

Heb jij ook een Canon Ixus 100 IS Zwart?

Hallo,

Ik heb deze camera ook en hij bevalt me erg goed. Ik denk dat je de 500 foto's alleen haalt zonder flits. Met flits haalde ik er ongeveer 200 op één accu lading. Verder heeft de camera geen 12x optische zoom maar 3x optische zoom. De digitale zoom en optische zoom zijn bij elkaar opgeteld 12x. Verder een leuke review ! :Y)
Goede review! En zeker mooie foto's zeker de foto van de kat, die haartjes zijn HAARscherp!
Bedankt! Je moet alles een keer gedaan hebben. Zal komende tijd eens wat foto's uploaden van de verschillende settings die je allemaal kan instellen.

Iemand trouwens een idee waarom flickr niet de fullsize pics aanbied? Had namelijk de originele erop gezet. 4000x3000 :)
Ja leuk cameraatje. Bedankt voor de goede tip mbt de optische zoom.