MSI B360 Gaming Pro Carbon

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel B360 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI B360 Gaming Pro Carbon Review

Your potato 13 februari 2019, 134 views Product gekocht

MSI B360 Gaming Pro Carbon

Perfect als instapmodel voor een 8e generatie Intel-processor.

Pluspunten

• Optisch geluid
  • USB 3.1 (type A en C)

Minpunten

• Wisselvallige RBG software (mystic light)
  • Geen optimale BIOS

Layout Score: 4
Dit moederbord heeft een B360 chipset, wat inhoudt dat een CPU overklokken niet mogelijk is. Voor mijn pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed was dit geen probleem, omdat je die überhaupt niet kunt overklokken. Verder is de ondersteuning voor een midrange Intel-systeem perfect. De BIOS is alleen wat minder, navigeren is niet super intuitief. Dat gezegd hebbende, er zijn zes SATA 3-poorten aanwezig voor een gigantisch aantal harde schijven of SSD's. Ook zijn er 2 m.2 poorten beschikbaar voor degenen die maximale snelheid willen benutten. Het installeren van mijn koeler van de processor was ook een straf, omdat de gaten van het moederbord niet perfect uitlijnden met de schroeven van de koeler. Ik kan hier alleen niet direct het moederbord de schuld van geven, omdat er een grote kans is dat dit probleem bij de koeler lag. Voor mij persoonlijk was de reden om dit moederbord te kopen, de twee mogelijke surroundsound-systemen die je er op kunt aansluiten. Je hebt één optische uitgang, en mogelijkheid voor een 'klassiek' bekabelde set.
Concluderend is dit moederbord erg prima voor mij, vooral omdat het qua betrouwbaarheid nog altijd op en top werkt!

Heb jij ook een MSI B360 Gaming Pro Carbon?