1 review

Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart) Review

PC_EVERYDAY 13 februari 2019, 2.407 views Product geleend

Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)

Niet je typische Gaming Chair, hij valt op door zijn redelijke casual looking stijl en dat bevalt mij wel. Een erg ruime en comfortabele stoel met een luxe uitstraling en feeling. Afwerking is van hoog niveau en hij heeft goede support voor je onder rug. Een redelijk grote/hoge stoel.

Pluspunten

• Afwerking
  • Luxe uitstraling in de kleuren combinatie Grijs/Zwart
  • Stevig en robuust gebouwd
  • Gemakkelijk te assembleren

Minpunten

• 1 logo op het rug kussen staat iets of wat scheef erop geborduurd, jammer had niet gehoeven.
  • Hij is vrij hoog met de gasveer op zijn laagste stand, hoeft geen nadeel te zijn maar ik vermeld hem er wel bij

Sharkoon SKILLER SGS4 Black Gaming Chair

- Inleiding
- Specificaties
- Bouw & features
- In de praktijk
- Conclusie

Een gave PC, vervolgens is je setup aan de beurt en al gauw daarna ga je kijken naar een gave ‘’Gaming Chair’’ die daar dan ook weer bijpast want ja je wilt eigenlijk toch wel het complete plaatje hebben staan als je dan toch bezig bent. Als je dan gaat kijken naar Gaming Chairs dan zul je er al vlug achter komen dat er veel verschillende fabrikanten zijn die deze stoelen aanbieden. Veelal hoor je maar 2 verschillende merken in dit speelveld maar geloof me wanneer ik zeg dat er vele meerdere fabrikanten/aanbieders zijn van deze Gaming Chairs. Zo is Sharkoon er ook eentje, een fabrikant die inmiddels al 6 verschillende exemplaren op de markt heeft staan waaronder de stoel waar we vandaag naar gaan kijken. Dus ga er maar eens goed voor zitten want vandaag gaan we kijken naar de Sharkoon SKILLER SGS4 Black Gaming Chair.

Specificaties

Zoals bij alles past niet ieder product bij ieder zijn of haar afmetingen en dat is zo ook met een stoel. Wat wel opvalt is dat de SGS4 van Sharkoon een erg ruime stoel is, negatief zul je denken voor de wat magere mensen onder ons maar nee juist het tegen deel is waar. Zelf ben ik 1,90 meter lang en een lange dunnen slungel, aan de magere kant dus. En voor mij zit de stoel erg prettig, support van de vormen van de stoel waar nodig zodat je niet onderuit gaat hangen of last van je rug krijgt en de stijfheid van de kussens is naar mijn mening ook ideaal voor mijn persoonlijke voorkeur. De rug is vrij breed opgezet qua ondersteuning en een gemiddelde volwassen man of vrouw zal zich dan ook vlug thuis vinden in deze stoel. Heb je een paar kilootjes meer dan gemiddeld? :9 Geen probleem, ook dan zal jou kont een fijne zetel hebben aan de SGS4 van Sharkoon. Hij heeft een draaggewicht van maximaal 150KG. En omdat de stoel ruim is opgezet maar tegelijkertijd ook een redelijk smalle pas vorm heeft past vrijwel elk figuur in de stoel zo ver ik me nu kan inbeelden en wat ik terug heb gehoord van de mensen die erin hebben gezeten. Het is een flinke stoel, groter dan je gemiddelde Gaming Chair maar ik vind hem niets te groot ook al ben ik zelf vrij mager, ik voel me niet verloren in de stoel door zijn afmetingen, het went zelfs erg vlug!

Aan verstel gemak komt deze stoel niets te kort. Je kunt bijna alles verstellen en dit is zeer prettig want zo is de stoel toegankelijk voor een grote groep mensen. Vaak zie je bij Gaming Chairs dat ze de rug leuning helemaal plat kunnen leggen. Hier zag ik het nut nooit van in maar sinds ik het zelf een keer heb mogen ervaren met mijn eerste Gaming Chair was ik meteen verkocht. En nu ook weer, de rug leuning kun je wederom plat gooien bij de Sharkoon Skiller SGS4 en ik moet je zeggen dat ik het toch regelmatig gebruik. In combinatie met de Tilt-Lock Function is dit echt een gouden combo. De Tilt-Lock Function zorgt er namelijk voor dat je de gehele stoel, dus ook het zit gedeelte kunt verstellen. Je kan hem op 4 hoeken locken zodat hij in de gewenste hoek/positie blijft staan. Zelf kies ik er vaak voor om hem niet te locken en dan de rug leuning wat plat te gooien en dan lekker schommelen, ideaal voor Netflix of Youtube!

Maar dit is nog niet alles wat je kunt verstellen, je kunt namelijk de armleuningen ook verstellen. Ja klinkt logisch, ik weet het maar je kan ze niet enkel in hoogte verstellen maar je kunt ze op allerlei manieren instellen. Hoogte, Zijwaarts, Voorwaarts of naar achteren, Draaien, van je af of naar je toe, en je kunt de gehele arm leuning naar binnen of buiten positioneren. Dit alles bij elkaar noemen ze een Aanpasbare 4D Armleuning, iets wat we gelukkig nu niet meer enkel op de luxe kantoor stoelen tegen komen maar ook voortaan hier op de Gaming Chairs. Met behulp van de 4D armleuningen kun je dus de stoel helemaal op jou afstellen en wat jij fijn vind, plus puntje hier dus!

Bouw & features

Zoals bij elk product begint het al bij de doos, hoe ziet deze eruit en hoe zit het product erin verpakt? In dit geval zit het iniedergeval wel goed. De doos ziet er prima uit, geen kleuren dat niet maar wel lekker strak en alles staat erop wat erop moet staan. De stoel is beschikbaar in de kleuren Blauw/Zwart, Rood/Zwart, Groen/Zwart, Grijs/Zwart, en Wit/Zwart. Met de kleuren is subtiel gewerkt, als je voor de kleur Rood kiest dan is dit niet to much, mooi in balans dus met het zwart. Wij hebben vandaag gekozen voor het Grijs/Zwarte model om met jullie te bespreken en ik moet zeggen dat dit er wel erg gaaf uit ziet! Ja het is een Gaming Chair maar hij is niet zo opvallend als al die andere op de markt, iets waar je van moet houden namelijk. Nee, deze stoel is echt lekker strak maar heeft toch nog dat wauw gevoel voor de gamers onder ons.

Wanneer we de doos openen komen we als eerste de kruisvoet tegen. Alles zit gestapeld in de doos om het zo efficiënt mogelijk te verpakken. De rug leuning en het zit gedeelte zijn netjes verpakt in een plastic hoes. Ik vind dit een goede toevoeging en je hebt zo op deze manier nog meer uit te pakken, en uitpakken vinden we allemaal leuk denk ik zo. Ook zitten de wieltjes en de andere componenten netjes in een plastic zak of kartonnen doosje. De kussentjes zitten al op de rugleuning gemonteerd maar deze zijn handig te verwijderen met klipjes. Om de scharnieren heen die te vinden zijn op het zitvlak waaraan de rugleuning word gemonteerd zitten beschermde hoesjes zodat de scharnieren nergens inprikken tijdens het verzenden. Over de verpakking is dus goed nagedacht en het is ook goed uitgewerkt!

In de accessoire doos zit een bijbehorende sleutel om de schroeven los en vast te draaien en hierin vind u een zakje met daarin stoffen handschoentjes. Dit is een leuke toevoeging maar zelf heb ik ze niet gebruikt tijdens het assembleren van de stoel omdat ze voor mij wat aan de kleine kant waren. Echter gelukkig geen vieze vingers of iets dergelijks gekregen bij het niet dragen van deze handschoenen tijdens het in elkaar zetten van de stoel. Ook vonden we de boekjes en de handleiding hierin. De handleiding ziet er erg netjes uit en alles is duidelijk afgebeeld. Het assembleren was dan ook gemakkelijk om te doen.

Wat direct opvalt is dat wanneer we alles uitpakken het echt wel van hoge kwaliteit is, zowel de wieltjes als de stoel zelf en de kruisvoet. Alles ziet er keurig netjes uit en is allemaal goed verpakt aangekomen. De kruisvoet is ook erg groot en ook stevig, deze is dan ook gemaakt van Aluminium. Dit is dus extreem sterk en als je in de stoel zit geeft de kruisvoet ook niets mee. Omdat de kruisvoet een grote diameter heeft voelt de stoel ook heel stabiel aan, ook wanneer je de stoel leuning helemaal plat hebt liggen, en dat is wel zo fijn!

Ook de wielen van de stoel zijn niet niks, ze zijn wat groot van diameter wat zorgt voor het makkelijk laten rollen van de stoel (ook op een wat ongelijkere vloer) en ze zijn erg netjes afgewerkt. Om de wielen zelf zit een soort rubber, dit zorgt ervoor dat het erg goed rolt op zowel vloerbedekking als tegels en met weinig tot geen geluid. Zelf ben ik nogal een noise freak en ik ben hier dan ook erg enthousiast over! De wielen waren ook gemakkelijk te monteren dit was gewoon een kwestie van erin klikken en dit gelde ook voor de gas veer. De base van de stoel was dan ook vlug opgebouwd en vooral erg makkelijk om te doen.

Wanneer de base af is beginnen we aan de stoel zelf, het zit gedeelte in ons geval. Wat meteen opvalt is dat dit er erg goed en strak uitziet wat afwerkingen betreft! De stiksel zijn strak en de uiteindes zijn netjes afgewerkt, ik zie dan ook over de gehele stoel nergens een draadje uitsteken. De arm leuningen zijn al gemonteerd en dit scheelt weer in werk voor ons. De opstaande randen van de zitting zijn wat hoger dan normaal maar geven je echt dat gevoel van dat je geen kant op kunt. Ook zijn deze randen netjes gevoerd met schuim en voel je het frame wat eronder zit niet! Mocht je dus een keer per ongeluk op die rand gaan zitten dan zul je jou stuitje gelukkig geen dagen voelen. De zit vorm is dan ook erg fijn. Ook kun je nog gewoon in de kleermakers zit zitten voor mocht je dit willen, je hebt dan geen last van de opstaande randen of armleuningen, want ja deze zijn gewoon weg te draaien.

Volgens de handleiding moeten we het zitgedeelte omdraaien zodat we de Tilt-Lock module kunnen plaatsen onder op de zitting. Wat direct op valt aan de onderkant is dat ook de gebieden die je niet ziet er erg netjes uitzien. Ook zijn de schroeven waarmee we de constructie moeten bevestigen al gemonteerd op het frame, zo zien we meteen waar we de constructie moeten plaatsen en welke schroeven hierbij horen. Ik vind dit een goede toevoeging om het bouw proces dan ook zo soepel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Op de constructie zelf zit een sticker met daarop de tekst ‘’front’’, een erg goede toevoeging om te voorkomen dat je hem verkeert om monteert. Het voorkomen is altijd beter namelijk. De 2 hendels om de stoel om hoog en om laag te laten gaan en de hendel voor de Tilt-Lock Function zitten er ook al op gemonteerd, deze hoef je er zelf dus niet er nog op te zetten en dat scheelt weer in tijd. Bij veel andere Gaming Chairs moet je dit overigens nog wel even zelf erop monteren, dit is dan gewoon een kwestie van erin schuiven en klaar. Nu is het dan ook alleen nog maar een kwestie van het zitgedeelte op de base te laten klikken en je kunt al zitten.

Het laatste wat nu dan nog moet gebeuren is de rugleuning monteren, het makkelijkste is om dit met 2 man te doen. De rug leuning is erg licht en stevig gebouwd. Ook hier zijn de stiksels netjes en mooi afgewerkt. De schroef gaten zijn degelijk gemaakt en ook hier zijn de bijbehorende schroeven alvast voor gemonteerd zodat je niet hoeft te zoeken naar de juiste schroeven. Ook hier op de rug leuning zijn de steunen/support voor je houding erg fijn. Ze zorgen ervoor dat je lekker in het midden van de stoel zit. En ze zien er ook nog eens super gaaf uit, wat wil je nog meer?! Wat betreft de afwerking van de stoel en het bekleden van de stoel, dit alles verstaat Sharkoon erg goed want het ziet er netjes uit! Complimenten naar Sharkoon toe hiervoor.

Ook het logo wat in de kussentjes en rug leuning geborduurd staat is van hoge kwaliteit. Het is super strak en er zitten geen losse eindjes aan. Wel is het logo op een van de kussens namelijk op die van het rug kussen wat scheef erop geborduurd, jammer had namelijk niet gehoeven.. Kan een eenmalige fout zijn geweest en dat wij even wat minder geluk hadden maar toch, zonde want het ziet er allemaal zo goed en strak uit!

Nu nog een kwestie van afscherm kappen erop zetten om alles netjes af te werken. De afwerking met de kappen die je erop zet doormiddel van 1 schroef werkt mooi en het dekt alles ook goed af en dat is wel zo prettig aan een afdek kapje!

Het resultaat ziet er dan ook erg goed uit. Het ziet eruit als een degelijke en sportieve stoel met een luxe uitstraling in de kleur Grijs/Zwart. Maar geloof me, als je hierin zit word je alles behalve sportief. Het is echt een lekker luie stoel. Ook de kussentjes die erop zitten en dan vooral de gene midden in je rug is erg fijn. Ik heb Gaming Chairs gehad waarbij deze kussentjes en dan vooral de genen midden in je rug erg irritant waren en juist voor rug klachten zorgde in plaats van deze te verminderen. De kussens die bij de SGS4 geleverd worden zijn wat zachter dan de genen die ik in het verleden heb gebruikt maar niet TE zacht zodat ze geen support bieden. Ik heb de stoel nu bijna 3 maanden gebruikt als mijn persoonlijke bureau stoel voor mijn werk en dat houden heel wat uurtjes per dag in en ik moet zeggen, hij is me nog niet gaan vervelen!

In de praktijk

In de praktijk is het heel erg gaaf natuurlijk om eindelijk zo’n stoel in je bezit te hebben. Ook ziet het er vaak ook nog eens heel gaaf het in je gehele setup. Echter maakt dat allemaal niets uit, zolang de stoel maar goed is en lekker zit. En met die vraag kan ik jou gelukkig helpen. De SGS4 van Sharkoon heeft mijn verwachtingen overtroffen op het gebied van comfort wat hij te bieden heeft en instel mogelijkheden. Ook is hij voor een grote doel groep aantrekkelijk als je kijkt naar zijn afmetingen en ook al ben je wat smaller dan de ander, hier ga je geen nadelen van ondervinden. Echt een alle mans vriend dus! Wat erg fijn is, is dat hij heel goed en van hoog niveau is afgewerkt en nee je gaat hier natuurlijk niet beter van gamen maar het doet je humeur wel zeker goed. Ook vroeg ik me voorheen altijd af wat het nut nu was van een rug leuning die helemaal plat kan? Nou ik kan je vertellen dat ik hier het antwoord op heb gevonden. Wanneer je een filmpje kijkt of Netflix dan doe ik altijd meteen die rugleuning naar achteren en mijn voetjes omhoog. Vaak begin ik dan wel te dutten maar dit zie ik dan maar als een positief punt. Hij zit dan ook geweldig en je wilt er gewoon simpel weg niet uit. Na drukke dagen werken dus laten we zeggen heel de dag van s’ochtends tot s’avonds laat achter elkaar aan een stuk zittend in de stoel heb ik de afgelopen maanden nog geen enkele keer last gehad van mijn kontje of mijn rug. De Tilt-Lock Function is echt de beste uitvinding voor de Gaming Chairs, als je hier eenmaal aan hebt mogen proeven wil je niet meer zonder deze functie! Dit is niet normaal fijn en wanneer je Gamet of lekker onderuit wilt gaan zitten gebruik ik deze vrijwel altijd om mijn stoel ietsjes naar achteren te kantelen en lekker te ontspannen. Je komt dan echt in je ultieme relax standje.

Ik ga het kort houden, ik had altijd als favoriet de Arozzi Verona Pro V2 Gaming Chair maar die heeft Sharkoon met zijn SGS4 toch wel stukken achter zich gelaten. Ja klopt de SGS4 is inderdaad wel iets duurder met zijn €329,- maar voor die kleine meerprijs boven op de stoel van Arozzi krijg je toch wel veel meer stoel voor je geld. Hij is groot, lekker robuust en degelijk en erg netjes afgewerkt en strak ook. Wat ik persoonlijk erg fijn en gaaf aan de SGS4 vind is dat hij er niet zo uit springt tussen alle ander Gaming Chairs maar ook even goed in een kantoor pand zou kunnen staan als je het mij vraagt want hij ziet er erg netjes uit. In de kleuren combinatie Grijs/Zwart heeft hij ook wel iets van een luxe uitstraling en ja dat vind ik wel erg gaaf!

Naar mijn mening zit er alles op en aan wat je kunt dromen van een stoel met een prijs van €329,- Euro, maar dat mag dan ook wel voor dat bedrag. Voor de mensen die in de markt zijn voor een Gaming Chair dan zou ik u graag mee willen geven dat als het enigszins mogelijk is dat je gaat voor een stoel met een Tilt-Lock Function erop want als je dit eenmaal hebt dan wil je er nooit meer vanaf, letterlijk! Zoiezo is dit echt een dikke aanraden wat mij betreft! Zeker het overwegen waard. Ook denk ik dat het uitzoeken van een Gaming Chair hem gaat zitten in de kleine dingetjes want ze zien er allemaal in grove lijnen het zelfde uit en ze hebben vaak de zelfde afmetingen. Echter valt de SGS4 wel op tussen de Gaming Chairs op zijn eigen manier met zijn redelijk casual look wat betreft Gaming Chairs en nogmaals dat spreekt mij zeer aan. Het gaat hem zitten in de afwerkingen en materiaal keuzes bij het kiezen van Gaming Chair.

Ben je in de markt voor het laatste puzzel stukje van je gehele setup dan heeft u aan deze Sharkoon SKILLER SGS4 een hele goede voor de komende jaren! Tuurlijk echt leder zal ongetwijfeld fijner zijn, maar dit is veel fijner voor uw bankrekening. Wel heeft Sharkoon ook een echt lederen variant van de SGS4 namelijk de SGS5 en ik hoop deze ook nog eens voor jullie te mogen testen! Het uit zoeken van een Gaming Chair zit hem dus in de kleine dingen en ik denk dat Sharkoon dat goed heeft begrepen. Vandaar dat ik deze stoel dan ook 5 sterren geef en een PC_EVERYDAY Recommended Award! Man wat ben ik over dit product te spreken! Goed gedaan Sharkoon, complimenten!

Heb jij ook een Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart)?

Mooie review! Je plaatje aan het einde geeft echter een RECOMMENED award ipv een RECOMMENDED :+
Dankjewel voor het compliment! En ja, dat is inderdaad waar, ben er al op geatendeerd.. Sloridige fout van mij uit! Dankjwel voor je opletendheid! ;)
Wat is er met al die planten....?
Geeft wat een andere en persoonlijke sfeer natuurlijk. Verdere mooie review.
Een mooie stoel met een goed max gewicht voor de grotere/zwaardere medemens. Maar oh die prijs
Mooie gaming chair en uitgebreide review, ik hou het toch liever bij een comfortabele bureaustoel. ;)
wat ook jammer is dat nu al roest op bout zit en voor dat geld

foto 6 kan je het goed zien

mooi Review

[Reactie gewijzigd door Motaro op 15 februari 2019 13:17]

Goed gezien, scherp oog heb je!
Gelukkig is dit maar op 1 bout te vinden en vind je dit niet terug op andere onderdelen/bouten op de stoel.
Ook is het niet te zien wanneer de stoel rechtop staat en geasembleerd is, maar ik sluit me bij jou aan, had niet gehoeven en zeker niet voor dit geld bedrag!
Dat Sharkoon begint wel een steeds groter merk te worden valt me op! Goede review hoor :-)
Inderdaad, zoals ik wel eens eerder heb geschreven is Sharkoon niet meer dat prul merkje wat soms nog wel eens werd gedacht. Ze hebben voortaan degelijke producten in hun assortiment! Dankjewel voor je compliment! ;-)
Hoe zit het met de armleuningen. Als je 172 bent. Moet je zithoogte 46 / 48 cm zijn, en de armleuningen op 23 cm, geloof ik. De elleboog moet kunnen rusten en de schouders ontspannen. Vaak zijn bij deze gamingstoelen de armleuningen veel te kort.
Bedankt voor deze review! Zou je kunnen aangeven / testen hoe goed de wieltjes zijn in het tegenhouden van de stoel als je bijvoorbeeld racepedalen / rudder gebruikt? Ik heb dezelfde ondervloer als jij en ben benieuwd of ik een frame moet gaan bouwen om de stoel heen of dat de remmen van de wieltjes sterk genoeg zijn.

Mocht je geen pedaaltje hebben, zou je misschien dan in de stoel kunnen zitten en met je voet tegen de muur afdrukken? Ik ben heel benieuwd!
Heb ik even vlug voor je gestest en heb goed nieuws voor je!
Remmen op de wielen zelf zijn sterk genoeg, ik krijg mezelf niet weggeduwd als ik mezelf afzet tegen de muur. En dit is dan nog maar met 3 van de 5 wieltjes op de rem!

Ik zeg veel race plezier ;)
Super! Bedankt voor de snelle terugkoppeling :)
Mooie review. Zoek nog iets om lekker op te zitten en zeker een aanrader.
En best een mooie set-up qua computer en LesPaul. Een echte Gibson?