1 review

LG F4J6TM0W

Specificaties 1.400 toeren wasmachine met 5kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

LG F4J6TM0W Review

dbijen 10 februari 2019, laatste update op 10 februari 2019, 5.950 views Product gekocht

LG F4J6TM0W

Prima was-droogcombinatie! Stil (ik dacht eerst dat hij niets deed). De standaardprogramma's zijn toereikend, via NFC kan één programma worden toegevoegd. Het irritante deuntje als hij klaar is kan uitgeschakeld worden (maar de beschrijving uit de handleiding hiervoor is fout!) Kan 8kg wassen, 5kg drogen.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Wast goed
  • Ziet er mooi uit
  • Via app kan één programma worden toegevoegd

Minpunten

• Tiptoetsen op display moeilijk leesbaar in donkere omgeving
  • Irritant lang deuntje als hij klaar is met wassen (kan uitgeschakeld worden)
  • Via app kan één programma worden toegevoegd

Wasresultaat Score: 5
Energieverbruik Score: 4
Droogresultaat Score: 5
Hoewel er veel programma's te selecteren zijn, is het meestal voldoende om de standaard "Katoen" te kiezen en de gewenste temperatuur te selecteren.

De eerste keer dat ik 'm aanzette, dacht ik dat hij niets deed. Maar met een lampje door de deur te schijnen zag ik dat de trommel toch echt draaide. Ik was niet gewend aan zo'n stille wasmachine!
Alleen het toevoegen van water hoor je wel, zoals bij (volgens mij) alle wasmachines.

Hij maakt ook interessante "heen en weer"-bewegingen, ongetwijfeld wetenschappelijk ontwikkeld om de was zo schoon mogelijk te krijgen. Hij lijkt ook minder water te gebruiken, maar dat heb ik (nog) niet kunnen meten.

Minpuntje: Rond het display zitten aanraakvlakken (tip-toetsen), die niet te lezen zijn als het een beetje duister is. Lampje erop schijnen en goed de posities uit je hoofd leren dus! Dan gaat het prima.

Bij aan- en uitzetten klinkt een deuntje. Maar als het wasprogramma is afgerond, klinkt een hele symfonie! Leuk als je de machine 's nachts laat draaien, dan wordt iedereen wakker. De instructies uit de handleiding om het geluid uit te zetten werken niet. Ook de helpdesk van LG kwam er niet uit, maar uiteindelijk bood een commentaar op Youtube uitkomst:
Aanzetten - Start/Pauze - Watertemp en Einde Uitstellen 3 seconden tegelijk aanraken.

Drogen gaat prima, Kastdroog is ook echt droog (strijkdroog en bepaalde tijd drogen kan natuurlijk ook). Geen rare geur van rubber, zoals onze vorige wasmachine had (ander merk).

Het is ook mogelijk vanaf je mobiel één extra wasprogramma vanaf een app via NFC te uploaden, maar je moet dan kiezen uit door LG samengestelde programma's, je kan niet zelf een programma bedenken en uploaden. En er kan maar één extra programma toegevoegd worden, dus als je die verandert, verlies je het programma dat er standaard zit (spoelen+centrifugeren). Maar die kan je daarna natuurlijk weer terugzetten. Wel even noteren welk programma je onder de knop hebt geprogrammeerd!

Heb jij ook een LG F4J6TM0W?