OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart

Specificaties 6,41" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart Review

JP-tjuh 10 februari 2019, 161 views Product gekocht

OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart

Prima toestel maar ik deel de euforie over dit toestel niet (sorry Tweakers.net) :)

Pluspunten

• Snel, totaal geen haperingen
  • Voelt stevig/degelijk
  • Niet echt top prijs-/kwaliteitverhouding maar nog altijd goedkoper dan de toppers
  • Lekker veel geheugen. Gemiddeld 2x zoveel dan gebruikelijk.
  • Persoonlijk vind ik de "druppel" de netste oplossing tot moment van aanschaf
  • Zeer goede accu
  • Zeer snel op te laden
  • Fysieke knop om toestel op stil te zetten

Minpunten

• Tegenvallende camera
  • Saai standaard uiterlijk
  • Niet echt een flagshipkiller meer, overall beschouwd
  • In het begin bluetooth issues gehad
  • Ondersteuning vnl via communitie/forum. Geen reactie OnePlus zelf.
  • Geluid uit speaker kan beter

Op zich prima toestel. Ik ben niet meer een veeleisende gebruiker en ben voor het eerst afgestapt van de "echte" topmodellen van de bekende merken. Toestel bevalt prima maar ik denk dat op bepaalde vlakken een ander toestel beter zal zijn. Heb niet het flagshipkiller gevoel bij dit toestel. Vergelijk het eerder met de diverse LG toestellen zoals ik deze in het verleden heb gehad.

Veel reviews gelezen en bekeken en aan de hand daarvan dit toestel gekocht. In tegenstelling tot vorige toestellen was de kwaliteit van de foto's belangrijker dan normaal. Ik neem veel meer snapshots van mijn kleine en aangezien ik mijn normale camera niet altijd bij de hand heb.... Dit is helaas precies wat ik niet goed vind aan dit toestel. Begrijp niet hoe bepaalde reviewers toch goede foto's uit dit toestel hebben weten te persen. Ik vind de foto's bij daglicht ok maar niet bijzonder. Mijn oude Samsung Edge 7 en LG G5 doen dit beter. De foto's bij weinig licht vind ik matig. OnePlus heeft wat aan de prestaties getweakt dmv de software maar met software maak je van een matige lens echt niet ineens een goede lens. Misschien volgende keer gewoon een lichtgevoelige lens toepassen OnePlus ;-)

Daarnaast word ik regelmatig negatief verrast (achteraf) door de scherpte van de foto en/of de onnauwkeurigheid van het focussysteem.

Dus zoals eerder gezegd een prima toestel. Alles draait soepel en ik lijk geen bugs meer te hebben. Denk wel dat dit toestel niet voor iedereen is. Denk dat de mensen die een snel en "kaal" toestel willen heel gelukkig met dit toestel zullen zijn. Mensen die meer bling, een betere camera of veel muziek afspelen via de ingebouwde speaker beter naar een ander toestel kunnen kijken.

Heb jij ook een OnePlus 6T (8GB ram, 128GB opslag) Zwart?