Tweakers zegt: 7,5

Canon EOS 800D Zwart

Canon EOS 800D Zwart Review

jawilleNewbie 10 februari 2019, 167 views Product gekocht

Canon EOS 800D Zwart

Uitstekende camera voor beginnelingen die meer willen dan alleen foto's nemen

Pluspunten

• stevige grip
  • Uitstekende batterijduur
  • Foto's nemen via GSM mogelijk
  • Vereenvoudigde weergave instellingen mogelijk

Minpunten

• Geen schermpje aan bovenzijde die instellingen als sluitertijd, iso en diafragma weergeeft

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 5
Ik heb deze camera ruim een jaar geleden gekocht en in het eerste jaar heb ik al 12 000 foto's genomen. Het is een uitstekend instapmodel voor mensen die interesse hebben in fotografie. De camera voelt stevig aan en ligt gemakkelijk in de hand. De kwaliteit van de foto's die ik met de bijgeleverde kitlens (18-55 mm) genomen heb, zijn zeer goed tot uitstekend. De menu heeft een vereenvoudigde en een geavanceerde weergave. De vereenvoudigde weergave legt een beginnende fotograaf uit wat zijn veranderingen betekenen waarna de stap naar de geavanceerde weergave vlotter verloopt. Daarnaast is het scherm een touchscreen waardoor je gemakkelijk de verschillende instellingen kunt selecteren en aanpassen. Ook vergemakkelijkt het touchscreen het focussen tijdens live-view. Het is ook mogelijk om via NFC/bluetooth en WIFI verbinding te maken met je smartphone. Zo kan je niet enkel de foto's bekijken die je genomen hebt met de camera, maar je kan ook de camera bedienen met je GSM toestel. Ik heb ondertussen ook al andere lenzen (macro en telelenzen) op deze camera getest en ook met deze lenzen heeft het toestel geen enkel probleem.

Heb jij ook een Canon EOS 800D Zwart?