Corsair Dark Core RGB SE

Specificaties Radiogestuurde muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Dark Core RGB SE Review

Prince666 8 februari 2019, laatste update op 10 februari 2019, 226 views Product gekocht

Corsair Dark Core RGB SE

Draadloos, RGB, goede Omron switches, prima sensor, helemaal top!

Pluspunten

• Prima sensor
  • Goede kwaliteit
  • RGB
  • Draadloos
  • Qi laden
  • €75,-

Minpunten

• Forward knop plaatsing
  • Levensduur accu?
  • Tijd zal het leren

Dit is meer mijn ervaring dan review ,aangevuld met tips die niet in de handleiding staan!

Mijn Logitech G602 begon na ruim 3 jaar gebruik, links dubbel te klikken.
Ik heb dit tijdelijk opgelost door gebruik te maken van een Auto Hotkey Script "Buggy-Mouse.ahk".
De muis was weer beter te gebruiken, maar het selecteren van meerder items en slepen van vensters, voelde niet helemaal prettig.
Ik heb daarom toch maar een paar Omron switches besteld op AliExpress om mijn G602 te repareren, maar omdat de levering wat op zich kan laten wachten, ben ik gaan kijken voor een andere muis.

Het moest in elk geval een draadloze zijn, het liefst met RGB, met een goede sensor en Omron switches van 50 miljoen clicks.
De keus is dan niet heel groot:

* Logitech heeft meerdere, maar er was altijd wel iets wat het niet helemaal de goede keus voor mij maakte.
Ik vond de batterijduur van de G602 altijd zeer prettig en deze was in het nieuwe model G603 nog beter, maar ik vond hem er toch minder uitzien dan de G602 en de switches gaan maar tot 20 miljoen clicks.
De duurdere modellen hebben een accu en dan wil ik ook draadloos kunnen opladen, maar ook RGB op mijn muismat en ik heb al een Corsair Gaming MM800 RGB Polaris.

* De Steelseries Rival 650 ziet er goed uit, maar kan weer niet draadloos opladen en reviewers op Amazon vonden de rubber grip aan de zijkanten van mindere kwaliteit.

* De Razer Mamba + Firefly HyperFlux leek me ook wel wat, maar dan moet je de hele combo nemen en dat kost nogal wat.

* De wat oudere Asus ROG Spatha heeft makkelijk verwisselbare Omron switches en een eigen laadstation, maar de sensor laat weer te wensen over.

En zo waren er nog een paar.

Dan kom ik bij de Corsair Dark Core RGB SE, waar de SE dus staat voor Special Edition en deze SE versie kan draadloos via een QI lader worden opgeladen.
De reviews waren niet geheel positief, wegvallende verbindingen, verwarrende software, corrupte hardware profielen, maar hij past wel weer mooi bij mijn setup; Corsair Gaming K95 RGB toetsenbord en Corsair Gaming MM800 RGB Polaris harde muismat.

Voordeel van online bestellen is, dat het altijd weer terug kan!

De Corsair Dark Core RGB SE heb ik nu een week en ligt prettig in de hand, de rechterzijde is iets aan de gladde kant en ik gebruik zelf ook het extra vleugeltje aan de rechterkant om mijn pinkje op te steunen.

De sensor is voor zover in kan nagaan uitstekend en ook de wireless 2,4 ghz verbinding vertoont geen merkbare lag, ook valt die niet weg, daar hebben firmware updates hun werk goed gedaan.
De bluetooth verbinding zorgt voor een iets grotere latency, maar dit heb ik verder niet getest.
De muis is wat aan de zware kant, maar ik lift mijn muis haast nooit, dus dat is niet echt een probleem.
De RGB implementatie is zeer goed, als je een beetje overweg kan met de ICUE sofware.

Als je de muis voor de eerste keer gebruikt, zal die wel vragen om een firmware update.
Kijk misschien even op de Corsair website, hoe je dat het beste kan doen.
Bij mij ging die niet updaten, omdat ik de wireless receiver niet weer in mijn pc deed aangezien de muis via kabel aangesloten was, dat moet dus wel bij het updaten!

Ook moet je eraan denken, dat als je de ICUE software gebruikt en die op de achtergrond draait, het default profiel het software profiel is.

Als de computer aan het opstarten is, werkt dus het hardware profiel en het is dus handig deze dezelfde DPI settings toe te wijzen als het software profiel, maar eventueel wel een andere RGB setting, zodat je makkelijk kunt zien dat het HW profiel actief is.
Hardware profielen kan je het beste wijzigen, als de muis met kabel is aangesloten anders kun je wijzigingen niet opslaan of HW profielen verwijderen.

Het resetten van de muis is mogelijk, door de muis uit te doen en dan de twee knoppen naast de sniper knop in te drukken en de muis weer aan doen terwijl je die twee knoppen vasthoudt.
Dan worden de drie HW profielen op de muis weer gereset.

De Dark Core gaat een hele dag mee met RGB aan, voor het opladen kun je de kabel gebruiken, maar makkelijker is het een QI lader te gebruiken.
Omdat de QI gedeelte van de muis in het achterste gedeelte zit, is een rechthoekige lader handiger.

Deze zijn te vinden bij AliExpress voor een paar euro, of als je niet te lang wil wachten, bij drphone.nl, maar dan tien euro duurder.
Bij het opladen met kabel gaat de muis opladen tot 100%, bij het opladen met QI zie je de Dark Core eventjes wit oplichten en gaat de muis tot 75%.
Een goede oplader met 2A is aan te raden en een goede kabel kan de oplaadtijd ook positief beïnvloeden:
Micro usb - snelle oplaadkabel (28/24 awg)
Ik gebruik zelf een Xbox One Controller Charging Cable van de Action.
Qi oplaadtijd van 25% naar 75%, ongeveer een uur.

Ik heb mijn muis gevonden, draadloos met RGB, genoeg knoppen en 50 miljoen clicks Omron switches die makkelijk op te laden is.
Ik hoop dat de Corsair Dark Core RGB SE zich goed blijft houden, tot nu toe ben ik zeer te vreden!

Heb jij ook een Corsair Dark Core RGB SE?