AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart Review

TheMaurice 8 februari 2019, 2.109 views Product gekocht

AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart

Ik heb deze monitor nu zo'n 6 maanden in gebruik en ik ben er erg tevreden over! Ik gebruik hem op zowel Linux als Windows op 75hz met een Displayport switch met de naam LINDY en het werkt super!

Pluspunten

• 75 hertz
  • spetterende kleuren door IPS
  • dunne, onopvallende rand
  • zeer scherpe prijs
  • DVI aansluiting
  • weinig/geen ghosting!
  • it's free real estate!

Minpunten

• geen VESA/niet in hoogte verstelbaar
  • geen dedicated knop voor input switching

Voor de aanschaf had ik wat zorgen, met name over ghosting, maar ook over het scherm in het algemeen door de lage prijs. 75hz, 31.5 inch en IPS leek te mooi om waar te zijn, mede omdat het vorige model wel een paar issues had. Maar de ghosting was niet meer dan mijn oudere LCD en ik kon niets merken. Ook de helderheid was in orde, en de kleuren zien er fantastisch uit!

Het formaat is wel iets waar je aan moet wennen. Voor games is het absoluut geweldig, met name voor 1st person games heb je er heel veel plezier van. Met zoveel meer scherm in je ooghoeken is je field of view en immersie een stuk hoger. Met video's/webbrowser is het niet perse een verbetering t.o.v. mijn 24 inch, maar ik gebruik zelf i3-gaps en kan dus mijn vensters een stuk kleiner maken, en heb dus altijd een schitterende achtergrond naast mijn vensters. Hierdoor heb ik zelf het beste van twee werelden, want een 31.5 inch webbrowser is vrij oncomfortabel op zichzelf omdat je ogen zover moeten bewegen en je geen overzicht meer hebt. Bij first-person games is dat overzicht altijd exact in het midden van je scherm. Als er iets gebeurt richt je daar dan met je muis op, en niet met je ogen.

Ik ben niet echt een monitoren-man verder, maar voor zover ik kan inschatten is dit een top monitor en ik ben er dik tevreden over! Als er een VESA mount opzat, of hij in hoogte verstelbaar was, zou het echt een perfecte monitor zijn.

Heb jij ook een AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart?