HP Smart Array P410/256 2-ports Int PCIe x8 SAS Controller Review

TheSiemNL 5 februari 2019, 206 views Product gekocht

HP Smart Array P410/256 2-ports Int PCIe x8 SAS Controller

De standaard RAID controller op mijn server kan maar 2RAID sets aan. Op zoek naar een goede SATARAID controller kwam ik deze tegen via Spare IT. Voor die paar 10tjes liever een echte HP hardware RAID controller (refurbished) dan zo'n simpele. Ik had nog een goede SAS/SATA kabel liggen.

Pluspunten

• Goed prijs/prestatie
  • Veel uitbreidingsmogelijkheden
  • Goede softwareondersteuning

Minpunten

• Geen SAS/SATA kabel meegeleverd

Drivers en ondersteuning Score: 4
De standaard RAID controller op mijn server kan maar 2 RAID sets aan. Op zoek naar een goede SATA RAID controller kwam ik deze tegen via Spare IT. Voor die paar 10tjes liever een echte HP hardware RAID controller dan zo'n simpele. Ik had nog een goede SAS/SATA kabel liggen, dat was dus geen probleem.

Installatie is natuurlijk snel gedaan. Support van HP ook voor oudere spullen is prima. Laatste firmware er op en de juiste software geïnstalleerd en de 2 6TB WD NAS schijven in Raid 1 toegevoegd. Set draait prima!

Heb jij ook een HP Smart Array P410/256 2-ports Int PCIe x8 SAS Controller?