Nokia 8.1 Grijs

Specificaties 6,18" • 2280x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 8.1 Grijs Review

Robtimus 4 februari 2019, laatste update op 4 februari 2019, 3.120 views Product gekocht

Nokia 8.1 Grijs

Mooi product, alleen geluid is minder.

Pluspunten

• Android One
  • Android Pie
  • Accu houdt het vrij lang vol
  • Dual sim

Minpunten

• Muziekkwaliteit is niet top
  • De achterkant is ook van glas
  • Dual sim gaat ten koste van extra SD geheugen

Na wat onderzoek op deze Nokia uitgekomen, o.a. vanwege de niet veel te hoge prijs, de korte tijd op de markt, en de nieuwste Android versie (Android 9, Pie). De installatie verliep erg makkelijk, en zelfs zonder backup te restoren waren een aantal zaken al meteen geimporteerd door de koppeling met mijn Google account. De nieuwe Android is nog wel wat wennen maar dat mag de pret niet drukken.

Ook handig voor zakelijk gebruik is de dual sim functionaliteit. Dit gaat wel ten koste van extra SD geheugen, maar als de 64GB genoeg voor je is dan is dat geen probleem.

Mindere puntjes:
* Het geluid is duidelijk minder dan mijn oude HTC uit 2015. Ook met andere apps en equalizer settings blijft het verschil duidelijk.
* De achterkant is ook van glas, dus krijg je snel aan voor- en achterkant vieze vlekken (en krassen).

Heb jij ook een Nokia 8.1 Grijs?

Hoe is de batterij duur?
Ik gebruik hem niet erg intensief, maar als ik alleen maar elke dag de Google Authenticator app gebruik kan ik 2 weken zonder opladen. De accu is dan wel vrijwel helemaal leeg. Ik heb overigens wel zo ongeveer alle background-data uitgezet.

Overigens wel nog een minpunt: de bijgeleverde USB kabel is binnen 6 weken al kapot gegaan. Waarschijnlijk is het een kabelbreuk, want de telefoon zelf krijgt helemaal geen stroom meer via de kabel, en als ik de kabel aansluit op een USB poort van mijn laptop krijg ik een melding dat de poort te weinig spanning kan leveren o.i.d.
Dus je gebruikt je telefoon alleen als je gebeld wordt en de Google Authenticator app?
En zelf bellen, ja. Af en toe gebruik ik hem nog voor online bankieren (op wifi) maar dat is niet dagelijks.

Updaten doe ik tijdens het opladen dus dat telt niet.
Als ik het goed begrijp is het kiezen of extra geheugen (SD) OF een tweede sim.
Heb jij er dan 2 in gebruik omdat je bij minpunt zegt: "Dual sim gaat ten koste van extra SD geheugen"
Ikzelf niet, maar voor mensen die dit toestel willen gebruiken voor zowel werk als privé (met dual sim) kan het wel een beperking zijn dat je dan geen SD kaart kan plaatsen.
Ok, dank voor je antwoord.
Hey ik heb gister mijn nokia 8.1 ook binnen gekregen, vind het een heel fijn toestel, alleen ziet het vriendenscherm van snapchat er heel raar uit (achtergrond zwart ipv wit en de plaatsingen kloppen niet). Heb jij ditzelfde probleem?
Ik heb geen snapchat geinstalleerd, dus ik kan je daar niet mee helpen. Is dit geen setting binnen snapchat?
Nee, de achtergrond is niet veranderbaar en sommige knoppen zijn verkeerd geplaatst waardoor het ook lastiger is te gebruiken.
Zou je het misschien willen installeren om te kijken of jij hetzelfde probleem hebt?
Lijkt mij vrij lastig te controleren als je zelf niet weet hoe Snapchat normaal gesproken hoort uit te zien.
Hoi,

Hoe is het geluid met de koptelefoon eigenlijk?? Ook niet zo best?
Het is beter dan met de speakers, maar ik vind het wel wat minder dan mijn vorige HTC (Mini 2).
Wat bedoel je met dat het geluid minder is dan jouw HTC uit 2015?
Hoor je bijv. een kraakgeluid als je op max een liedje luistert op jouw telefoon of en video afspeelt via YT?
En hoe is het geluid bij bellen en gebeld worden? Hoor je andere kant wel duidelijk en hoort men jou ook duidelijk?
De reden voor mijn vragen over dit toestel, omdat ik mogelijk van plan ben om het aan te schaffen.
Tnx & Ik hoor het graag van je.
Het klinkt wat scheller. Er is geen gekraak, en het geluid is wel duidelijk, maar vooral muziek klinkt gewoon een stuk minder goed.
Bedankt voor jouw antwoord.
Heb je het geluid getest dmv een software om tot die conclusie te komen of is het meer gevoelsmatig.
Ik zit nu erg te twijfelen tussen dit toestel en een Samsung A50.
Ik heb het getest door mijn oude en nieuwe toestellen hetzelfde te laten afspelen. De HTC gaf een veel beter geluid.
Oke dat is helder.
Zoals ik eerder aangaf, ben ik nu erg aan het twijfelen tussen een Nokia 8.1 of een Samsung A50.
Beide vallen eigenlijk in mijn budget.
Ten opzichte van Samsung A50 is Nokia 8.1 een highend model en Samsung A50 is een mid-range en daarom denk ik dat een Nokia 8.1 dus langer mee gaat en beter is.
Ik vind het lastig om te kiezen om eerlijk te zijn.
Dat het geluid wat minder is via de speakers, zou mij niet zo interesseren, aangezien ik zelf enkel via de koptelefoon muziek luister en dan nog is het afhankelijk van de kwaliteit van de koptelefoon.
De bouwkwaliteit van de Samsung is beduidend minder, volledig kunststof / plastic behuizing, in tegenstelling tot de Nokia met metalen frame en glazen achterkant die meer een premium feel geven aan het toestel. Ik ben fan van Samsung maar de kunststof materialen die ze dit jaar weer gebruiken op hun A lijn, vind ik een stap terug. Bovendien beschadigd het frame van de A50 vrij makkelijk.
Ik zou eens de Nokia 8.1 gaan proberen.