Thermaltake Versa H17

Specificaties Small form factor • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake Versa H17 Review

ruudhoefnagels 4 februari 2019, 193 views Product gekocht

Thermaltake Versa H17

Veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Prima kabelmanagement opties
  • Netjes verpakt en alle losse schroefjes zitten in zakjes en zijn gelabeld

Minpunten

• De ruimte tussen moederbord en wand is wat krap voor de dikke kabels van mijn voeding.
  • gevoelig voor vinger afdrukken

Intro
Dit is mijn eerste eigen build. Ik heb dus nooit eerder een case gekocht en weet dus ook niet wat ik mag verwachten van een case. Maar als ik de reviews bij andere goedkope kasten lees, dan heb ik het gevoel dat deze kast beduidend meer waar voor z'n geld biedt. Ik heb de kast gekocht voor 32 euro en was bijzonder verrast met de kwaliteit die ik gekregen heb voor dat geld.

Pluspunten
Er is een ruimte onderin voor plaatsing van de voeding. Dat werkt hartstikke makkelijk. Er is prima ruimte voor 2 hdd's in en op diezelfde ruimte. Verder vind ik de opties voor kabel management voldoende. Er zijn ruimschoots gaten om kabel door te voeren en bevestiging punten voor tiewraps. In de kast zelf is ruimschoots ruimte voor een micro ATX bord, met asus dual RX580 gpu en AMD radeon 2600 cpu.

Bij geleverd zijn schroefjes met rubber mounts voor 2.5 en 3.5 inch opslagmedia. Netjes gelabeld in hun eigen zakjes. De binnenkant van de kast is netjes zwart. Het front is een soort geborsteld materiaal en ziet er gewoon hartstikke prima uit.

nadelen
Tussen het moederbord en de zijwand is ruimte om kabels te leggen. Deze ruimte is echter wat krap voor mijn hdd stekkers en de voedingskabel. Ik ben bang dat de stekkers te veel onder spanning staan en dit op d'n duur problemen op kan leveren. Dus deze ga ik verleggen naar binnen in de kast, dat gaat gewoon prima en daarmee is het probleem opgelost. Het is wellicht iets minder strak weggewerkt, maar de kast is volledig dicht. Ik zie er dus ook niets van.

De kast is verder wat gevoelig voor vingerafdrukken (heb je ook enkel last van bij het bouwen, ik betast m'n kast verder niet regelmatig ;-) ).

Ik twijfel eraan of het front voldoende lucht doorlaat voor een veel zwaardere build dan de mijne. Maar na 3 uur resident evil 2 op high graphics is mijn CPU max 60c en mijn GPU max 73c. Voor mijn build is de koeling dus voldoende. Er is overigens wel ruimte om meer fans te installeren. Ik gebruik nu enkel de standaard bijgeleverde fan. (die ik overigens niet kan horen boven de GPU fan uit.)

conclusie
Super waar voor je geld. Gewoon een mooie neutrale kast waar ik eigenlijk geen slecht woord over kan zeggen. Ik had voor dit geld zeker niet verwacht dat alles zo netjes verpakt zou zijn en ik ruimschoots schroefjes en dempertjes erbij geleverd zou krijgen.

Heb jij ook een Thermaltake Versa H17?