Honor 8X 64GB opslag Zwart

Specificaties 6,5" • 2340x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Honor 8X 64GB opslag Zwart Review

Jape 2 februari 2019, laatste update op 3 oktober 2019, 59 views Product gekocht

Honor 8X 64GB opslag Zwart

Eerste ervaring, het is een hele fraaie telefoon, met een heeeeel groot scherm. De luidspreker is redelijk, maar helaas alleen aan de onderkant. De schermverlichting kan heel laag, erg prettig. EMUI heeft nogal wat meldingen, dat is nogal druk. De camera maakt weinig indruk. Batterijduur erg goed.

Pluspunten

• Stevige gebouwd
  • Heel groot scherm
  • Batterijduur (>10u SoT)
  • Snelle vingerafdrukscanner
  • Screenprotector af fabriek
  • Doorzichtig TPU hoesje meegeleverd
  • Oordopjes meegeleverd
  • 3,5 mm Jack

Minpunten

• Camera kan beter
  • Spreaker alleen aan onderzijde
  • Niet alle apps snappen het verlengde scherm
  • MicroUSB

Ik wilde graag een groot scherm, en de Honor 8X sprong er met kop en schouders uit in de pricewatch.

Design
De telefoon is grotendeels van glas gemaakt, en daardoor erg fraai, maar ook kwetsbaar. Het geheel voelt erg stevig en solide aan. Het is ook wel een vrij zware telefoon.

Snelheid
De KIRIN 710 is geen enorm snelheidsmonster, maar bij dagelijks gebruik kom ik niets te kort. De telefoon reageert vlot op commando's en apps starten snel op. Gamen doe ik zelden, dus daar kan ik niets over zeggen.

Scherm
Het scherm is vooral erg groot, met een niet al te grote notch in het midden. In de notch zitten enkele sensoren en de frontcamera. De helderheid van het scherm is redelijk, je kunt hem in de zon wel aflezen, maar dat kost wel moeite. Mijn vorige telefoon (600 nits) deed dat duidelijk beter. Ik kan niet meten hoe de kleurweergave is, maar deze bevalt mij prima. Er zijn ook wat instellingen mogelijk hiervoor, dus aanpassen aan eigen voorkeur is goed mogelijk.

Speaker
De speaker kan hard zat, maar is helaas mono en zit aan de onderkant. Dat is opzich wel logisch, want de voorkant is bijna volledig scherm. De speaker voldoet, en daar is alles wel mee gezegd.

Aansluitingen
De 8X heeft nog een MicroUSB en dat is wel jammer, nu USB-C wel de standaard aan het worden is.
Er is ook een 3,5mm jack, wat voor mij een harde eis was.

Knoppen en vingerafdrukscanner
De volumeknoppen en aan/uit knop doen prima hun werk, indrukken geeft duidelijke feedback.
De vingerafdrukscanner zit op de achterkant, wat erg handig is bij uit je broekzak halen, maar minder handig als de telefoon op tafel ligt. Hij is in elk geval erg snel, dus dat is prima.

Camera
De camera doet zijn werkt redelijk goed, bij veel licht kun je er prima plaatjes mee schieten. Bij minder licht neemt de kwaliteit snel af.
De snelheid van de camera is prima.

Accesoires
De telefoon komt met veel accesoires, waaronder een 2A lader, headset, TPU hoesje en een voorgeinstalleerde screenprotector. Uitstekend uitgerust dus.

Accuduur
Er zit een 3750mAh accu in de Honor, en dat is lekker groot. Over het algemeen doe ik 2 dagen op een lading, en dat levert een schermtijd van zo'n 8 à 10 uur op. Heerlijk om geen "accuangst" te hoeven hebben.

Software
De Honor draait op EMUI, en dat is een behoorlijk druk systeem, maar ook met veel mogelijkheden tot aanpassen. Al met al is de balans wat mij betreft positief.
Grootste nadeel is het aggresieve energiebeheer. Daar heb ik wel enkele malen in moeten grijpen omdat apps snel afgesloten worden, wat niet perse nodig is met 4GB RAM.

Heb jij ook een Honor 8X 64GB opslag Zwart?