Logitech MX518 Review
Ik ben een trouwe bezitter van de Logitech MX5 serie.
Onderhand heb ik deze versie 518 al weer ongeveer 5 jaar.
Ik ben erg blij mee. In die jaren heb ik hem volop getest.
Hij kan tegen flink wat kracht (laat hem gerust van een trap vallen).
Optionele knoppen blijven goed in de jaren.
De knoppen doen het net zo goed al in het begin.Ook de Scroll knop blijft goed.
Het is geen solide scroller, dus kleine klikjes tussen het verschuiven van de scroll.
Ik vind dat zelf uitermate relaxt.
Het enige wat ze anders hadden kunnen doen is een ander materiaal gebruiken.
Want de boven kant (bedrukte print) blijft perfect in staat.
Maar de zijkant zitten 2 lagen, namelijk het plastic, op dat plastic zit een soort rubber.
Nu naar 5 á 6 jaar en...
Pluspunten
Gewicht over de hele muis Klikjes in het gebruiken van de scroll knop
Minpunten
Klein rubber laag je (zie review)
Eindoordeel
Onderhand heb ik deze versie 518 al weer ongeveer 5 jaar.
Ik ben erg blij mee. In die jaren heb ik hem volop getest.
Hij kan tegen flink wat kracht (laat hem gerust van een trap vallen).
Optionele knoppen blijven goed in de jaren.
De knoppen doen het net zo goed al in het begin.Ook de Scroll knop blijft goed.
Het is geen solide scroller, dus kleine klikjes tussen het verschuiven van de scroll.
Ik vind dat zelf uitermate relaxt.
Het enige wat ze anders hadden kunnen doen is een ander materiaal gebruiken.
Want de boven kant (bedrukte print) blijft perfect in staat.
Maar de zijkant zitten 2 lagen, namelijk het plastic, op dat plastic zit een soort rubber.
Nu naar 5 á 6 jaar en ongeveer 10000 uur de muis gebruikt te hebben komt de rubber laag er af.
Dat is wel vervelend, maar na zo intensief gebruikte te hebben ga ik zelf daar niet meer om zeuren.
Als ze dat rubber laagje er niet op hadden gedaan, was het een muis voor minstens 10 jaar durf ik te wedden.
Reacties (8)
Verder echt een topmuis, ben nooit zo'n fan geweest van lasermuizen dus dan is de MX518 zo ongeveer de beste die er te vinden is
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 26 juli 2024 01:32]
http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679 (Site is down atm: hier google cache: http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ik heb nogal zweet handjes, waardoor het logo van logitech verdwenen is.
Verder werkt die na 4 jaar nog perfect
Nu gebruik ik een MS intelli 3.0 met plezier
Heb de MX518 hiervoor ook al een aantal jaar gehad. Zeer fijne muis, heel veel plezier mee gehad. Heb hem gedoneerd aan me vader en die heeft er vandaag de dag nog plezier van.
En ja het rubber komt er af.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/90159/l33t.gif?f=community)
/u/231654/crop649be83ed19f0_cropped.png?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/261029/crop641b08d1a7b6f_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/44433/crop65699297db209_cropped.jpg?f=community)