Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

matdriks 19 april 2010, laatste update op 19 april 2010, 1.049 views

Logitech MX518

Pluspunten

• Gewicht over de hele muis
  • Klikjes in het gebruiken van de scroll knop

Minpunten

• Klein rubber laag je (zie review)

Ik ben een trouwe bezitter van de Logitech MX5 serie.
Onderhand heb ik deze versie 518 al weer ongeveer 5 jaar.
Ik ben erg blij mee. In die jaren heb ik hem volop getest.
Hij kan tegen flink wat kracht (laat hem gerust van een trap vallen).

Optionele knoppen blijven goed in de jaren.
De knoppen doen het net zo goed al in het begin.Ook de Scroll knop blijft goed.
Het is geen solide scroller, dus kleine klikjes tussen het verschuiven van de scroll.
Ik vind dat zelf uitermate relaxt.

Het enige wat ze anders hadden kunnen doen is een ander materiaal gebruiken.
Want de boven kant (bedrukte print) blijft perfect in staat.
Maar de zijkant zitten 2 lagen, namelijk het plastic, op dat plastic zit een soort rubber.

Nu naar 5 6 jaar en ongeveer 10000 uur de muis gebruikt te hebben komt de rubber laag er af.
Dat is wel vervelend, maar na zo intensief gebruikte te hebben ga ik zelf daar niet meer om zeuren.

Als ze dat rubber laagje er niet op hadden gedaan, was het een muis voor minstens 10 jaar durf ik te wedden.

Heb jij ook een Logitech MX518?

Hier dezelfde muis ongeveer evenlang in mijn bezit als bij de reviewer. Rubber komt er bij mij niet af, maar na 1 jaar ging wel het zwarte laagje verf van het logo slijten. Dat is er nu zo ver af dat zelfs het Logitech logo bijna niet meer te herkennen is.

Verder echt een topmuis, ben nooit zo'n fan geweest van lasermuizen dus dan is de MX518 zo ongeveer de beste die er te vinden is :)
ben ook al jaren een mx518 gebruiker helaas is de linker muisknop gedeeltelijk stuk gegaan (ik kon niets meer slepen, erg irritant). ik heb hem dus een aantal maanden geleden moeten vervangen door een nieuwe mx518 (1800 dpi ipv 1600dpi ;) ) blijf deze denk ik gebruiken tot hij kapot gaat en EOL is maar ik denk dat tegen die tijd we geen muizen meer gebruiken.

[Reactie gewijzigd door rebelangel66 op 20 april 2010 00:00]

Ik gebruik nog steeds mijn ouwe vertrouwde MX500(8 jaar oud?) de voorganger van de mx518. Dat is nog altijd de beste muis aller tijden!
http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679 (Site is down atm: hier google cache: http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ik gebruik zelf de G5v2 en deze is te vergelijken met de MX5 serie alleen met gewichtjes

Ik heb nogal zweet handjes, waardoor het logo van logitech verdwenen is.
Verder werkt die na 4 jaar nog perfect :P En oja die van mij is ook vaak zat van de trap gevallen
Ook heel lang de Mx518 gebruikt, echter was mijn linker muis knop na een tijd niet meer goed, hij registreerde altijd een dubbel klik bij een enkele druk..

Nu gebruik ik een MS intelli 3.0 met plezier ;)
De mx518 is inderdaad een oude maar goede muis, Maar mijn gloeiende copperhead straalt nog steeds doods angst uit over mijn vrienden }>
Helaas niet over mijn G500 }>

Heb de MX518 hiervoor ook al een aantal jaar gehad. Zeer fijne muis, heel veel plezier mee gehad. Heb hem gedoneerd aan me vader en die heeft er vandaag de dag nog plezier van.
Klein baasje deze muis. Top ding.
En ja het rubber komt er af.