Raijintek Styx Window Rood

Specificaties Small form factor • 9 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Raijintek Styx Window Rood Review

Galuni 1 februari 2019, 146 views Product gekocht

Raijintek Styx Window Rood

Mooie behuizing met veel mogelijkheden in een klein formaat. Veel kan, maar niet alles tegelijk!

Pluspunten

• Aluminium Behuizing
  • Strak ontwerp
  • Geanodiseerd IPV geverfd
  • 2x RX580 in Crossfire past
  • Moederbord aan Linkerzijde
  • Veel Grommets

Minpunten

• Raam voelt wat klein aan
  • Kabelruimte is krap
  • Scherpe randjes
  • Geen Thumbscrews
  • Mogelijke optische drives

Lieve mede-tweakers,

Context
Enkele maanden geleden was het tijd om afscheid te nemen van mijn 8 jaar oude, doch nog fantastisch werkende PC gebaseerd op die legendarische 1366 Socket. Niet dat mijn oude PC slecht was geworden. Nee nee! Ik kreeg enkel 500,- van mijn werkgever om aan nieuw electronisch speelgoed uit te geven. Voldoende dus voor het begin van een nieuwe PC Build!

Als jasje heb ik deze case gekozen. Simpel, strak, rood met een raampje. Zwart van binnen en een leuk kleiner formaat dan mijn oude HAF 922. Kortom, helemaal mooi!
De initiele setup
Hier ging in een Asus TUF B450M moederbord, met zoals u al verwacht een Ryzen CPU. de Ryzen 7 Octacore's ga ik niet tot hun recht laten komen en viel ook niet lekker in het budget, maar een Ryzen 5 2600 Hexcore ging prima lukken. Helemaal mooi! Ook nog een mooie deal weten te vinden voor een nieuwe Corsair RM 650M PSU. Dat ging lekker. En de oude SSD en HDD mochten over vanuit mijn oude PC, dan had ik direct al mijn geliefde bestanden. En als laatste, Mijn toch redelijk jonge RX 460 2GB die ik destijds had aangeschaft voor mijn oude PC. Kortom, beetje nieuw, en beetje oud. Ik hoor enkelen van u al denken "zucht, die combinatie is wel jammer".
Het bouwen
Het bouwen van de PC ging zeker voorspoedig. De Case komt in een prima stevige doos, vastgezet tussen twee blokken piepschuim. Goedkoop, maar het voldoet!

Ik maak de doos open, en daar is die dan. Mijn prachtige nieuwe case. Ik haal hem eruit, direct erbij voorzien van een scala aan schroefjes, allemaal mooi zwart. Heerlijk! De zijpanelen zitten met een viertal schoeven vast. Dus even de schroevendraaier ervoor bij gepakt. eenmaal de panelen en het HDD frame eruit kunnen we beginnen. Deze case vereist enige planning in de montage omwege zijn kleine vormfactor.

Dus voor de goede orde:
1- Monteer de CPU en koeler op het Moederbord
Doet u dit alstublieft nu, later krijgt u de kans er niet meer voor
2- Monteer de SSD's op de achterzijde
Hiervoor krijgt u later ook nog wel een kans, maar het is prettig om te zien waar kabels moeten komen.
3- Monteer de Optische drive
Deze optie is wel prijzig, gezien de enige drives die passen in deze case, aanzienlijk duurder zijn.
4- monteer de fan's aan de bovenzijde van de Case
U heeft hier nu nog ruimschoots handruimte voor
5-Prik de CPU voedingskabel op diens plek, en leg deze over de route die deze moet gaan lopen.
De ruimte gaat hierna krap worden
6- Monteer de PSU in de Case, en prik de aanwezige kabels nu her en der op hun plek.
7-Mocht u dit nog niet gedaan hebben, prik de DDR kaarten erin.
8- Monteer de videokaart
9- Rond de aanwezige kablemanagment af
10- Monteer de HDD's of overige SSD's op het daarvoor aanwezige frame
11- Doe uw beste poging om de case netjes dicht te schroeven.

Goed, Alle onderdelen erin, de Desktop oogt als een prachtplaatje. Tijd om lekker te games. Helemaal mooi!

Nu heb ik nog een kleine toegift in ervaring. Zoals meerdere onders ons in de tweaker broederschap heb ik ook een aantal GPU's over van de Mining-craze. In mijn geval een setje RX580 8GB van XFX. En zoals eerder vermeld was mijn Prachtige nieuwe PC niet heel erg goed voorzien op dit vlak. Wellicht raad u het al. Tijd voor Crossfire!

[h1]Omdat het kan en soms ben je gewoon te bang![/h1]

Allereerst, tussen Raijintek, Corsair en Asus hebben ze het perfecte stabilisatie oppervlak gemaakt voor mijn onderste RX580. Deze rust stabiel op de onder/voorzijde van de PSU

Als tweede, ja het past! ik moest de front USB 3.0 downgraden naar 2.0 omdat de eerst genoemde moederbord connector suf stijf is. Maar de tweede RX 580 past ook in deze kast en op de kleine TUF B450m. U hoeft echter geen zorgen te maken over waterkoeling, meer dan 2x een 120mm radiator aan de onderzijde van deze kast gaat niet passen in deze opstelling. Een 240mm radiator past niet bovenop de tweede videokaart.

Mocht u in de winter een verwarming nodig hebben, dan kan im u deze opstelling aanraden!

Maar alle gekkigheid voorbij. Deze case is een koopje! Voor minder dan 100,- heb je een prachtige geborsteld en geanodiseerde Aluminium kast met een strak ontwerp. Indien je graag een kleurenspectakel aanlegd bovenop, of rondom de CPU, dan is dit uitstekend zichtbaar door het window. En als één van de weinig kasten kun je deze dan aan uw linkerzijde plaatsen.

Er zijn mogelijkheden genoeg om dingen uit te proberen. Voldoende ruimte voor grote videokaarten, 240 en 120mm radiatoren. In totaal 4 plekken voor 120mm radiatoren en er past een regulieren ATX voeding in.

Het enige nadeel in mijn niet zo nederige mening, ze hadden de kast net even een centimeter breder mogen maken zodat de kabels er wat makelijker in passen.

Heb jij ook een Raijintek Styx Window Rood?