Specificaties Rugzak - Bekijk alle specificaties

Lowepro Flipside 400 AW Zwart Review

Luxurydiver 19 april 2010, laatste update op 23 oktober 2011, 2.871 views

Lowepro Flipside 400 AW Zwart

Pluspunten

• Zo zacht als een sok om je rug.
  • Kwaliteit en degelijkheid van ritsen, sluitingen en buitenmateriaal
  • Vele meegeleverde gewatteerde binnenstukjes om je camera spullen veilig op te bergen.
  • Meegeleverde regen hoes.
  • Statief bevestigings mogelijkheden.
  • Vele instel mogelijkheden om hem passend te krijgen voor op je rug en voor zware wandel tochten.

Minpunten

• Wellicht voor de mensen die een compartiment sluiting op de rug vreemd vinden, zou dit het enige min punt zijn.

Kwaliteit Score: 5
De Lowepro 400 AW heb ik nu sinds 1,5 week.
Ben er nu bijna iedere dag mee op pad geweest en hij past als een sok zo zacht om je rug.
De kwaliteit vind ik bijzonder goed, de ritsen voelen solide aan en de clips zijn ook van degelijke kwaliteit.
Maar wat ik echt goed vind van deze rugzak is dat je pas bij je camera kan komen als je hem afdoet en dan de ritsen van de achterkant wat tegen je rug zit opent. Dan kom je in het camera compartiment. Dit is handig als je in buurten loopt, waar je het niet zo zou vertrouwen en je als een soort backpacker erdoorheen wil trekken.
De houder voor je statief is mooi verborgen achter een klitteband sluiting en is groot genoeg voor menig reis statief. Wat ook handig is, is dat je via diverse clips je statief ook op andere manieren kan koppelen aan deze rugzak. Er is ook een regen hoes meegeleverd en die zit onderaan in een klein achtervakje in de rugzak verstopt. Deze is geïntegreerd met de rugzak en zit vast. Hij bedekt de gehele buitenkant en is zeer makkelijk te installeren !
Het binnencompartiment voor je camera spullen is met dusdanig veel gewatteerde tussenlagen geleverd, dat je al snel er diverse apart zal leggen.
De achterkant van je tas (het normale rits gedeelte bij een rugzak) is het gedeelte waar je de memory cards zou opslaan, als ook een filter of andere kleine spullen.
Heb er al veel mee gewandeld, als ook gehiked en door zijn buik banden en band verstelmogelijkheden past hij gewoon perfect en je wordt hem niet snel zat.
De rug bedekking is gewatteerd en bijzonder zacht, maar wordt wel warm in de warme periodes.
Zelf denk ik dat deze rugzak beter is in de wat koudere periodes, daar hij extra opwarmt op je rug.
Wat kan je ermee vervoeren ? Statief, vele memory cards, Grote camera + battery grip + grote mid size lens , dan 3x mid size lenzen + filters + zonnekappen.
Mijn set die ik altijd meeneem is een 5D Mark II + 17-40l lens, filter + zonnekap en een zooitje mem cards.
Conclusie: Ik zie dat ik alleen maar positieve punten heb opgeschreven en dat klopt ook, het is gewoon een perfecte rugzak met vele mogelijkheden.

Heb jij ook een Lowepro Flipside 400 AW Zwart?

Foto's! Je bent toch een fotograaf ;)
Misschien met je gear erin, dan is een beetje te zien hoe praktisch/ruim hij in werkelijkheid is.

edit: Bedankt voor de foto's.

[Reactie gewijzigd door JW1 op 20 april 2010 11:10]

Heb het een en andere toegevoegd om jullie beter op weg te helpen.
Hoe is de regenhoes? Is dit de oude versie uit één geheel of de nieuwe uit twee delen? Is deze eenvoudig te bevestigen of een rotlkus?

Welke producten heb je erin zitten en past dit goed? Zijn de spullen makkelijk te bereiken?
Bedankt voor de foto's!
Heb de rugzak inmiddels een tijdje in gebruik en kan niet anders dan beamen wat gesteld wordt in de review. Met als uitzondering dat de rits op de rug juis heel makkelijk is. Je laat de heupstraps vast en draait de tas om je middel (schouderstraps af, uiteraard) en de tas blijft dan met de goede kant naar je toe om je middel hangen. Zo hoef je de tas ook niet neer te leggen in een smerige omgeving. ;)
Een ideale tas met schandalig veel bergruimte.