Sigma 77mm UV Filter DG Series Review

Luxurydiver 19 april 2010, laatste update op 19 april 2010, 656 views

Sigma 77mm UV Filter DG Series

Pluspunten

• Direct in zonlicht fotograferen levert nagenoeg geen flare op. (Heel soms een klein streepje)
  • Niet direct in het zonlicht fotograferen levert perfecte foto's op, waar je niet kan klagen over kleur, contrast of scherpte.

Minpunten

• Geen schoonmaak doekje meegeleverd.

Kwaliteit Score: 4
Ik bezit dit filter nu sinds 1,5 week en heb hem op mijn canon 17-40mm l lens.
Het filter is van hoge kwaliteit en dat zie je als je direct in het zonlicht fotografeert.
Hij haalt dan nagenoeg alle flare effecten uit de foto en doet weinig met je kleuren als ook contrast waardes.
Het filter is verpakt in een klein plastic doosje.
Als je niet direct in het zonnelicht fotografeert, krijg je perfecte foto's waar je niet kan zeuren over scherpte, kleur of contrast waardes.
Heb de lens al veelvuldig schoongemaakt met een microvezel doekje en dan voelt hij solide aan en laat geen sporen achter van wasem of krasjes.
Er zit geen schoonmaak doekje bij, en dat had ik eijgenlijk wel verwacht voor de prijs. (bijna 70 euro)
Hij past perfect op de 17-40 en dan past de canon zonnekap + en lens cap er ook op.

Conclusie: Prima filter voor op de Canon 17-40l

Heb jij ook een Sigma 77mm UV Filter DG Series?