1 review

GPD Win Z8750

Specificaties 5,5" • 1280x720 (HD) • 64GB • Intel Atom - Bekijk alle specificaties

GPD Win Z8750 Review

Rollo 30 januari 2019, laatste update op 30 januari 2019, 476 views Product gekocht

GPD Win Z8750

Het ultieme Steam inhome streaming handheld device.

Pluspunten

• Perfect voor Steam inhome streaming
  • Goedkoop
  • Lange accuduur

Minpunten

• Zwakke hardware om zelf games te kunnen draaien
  • Meegeleverde win10 vol met bloatware
  • Toetsenbord is een ramp om op te typen maargoed daar koop je zon ding toch niet voor.

Jaartje terug gekocht voor 300 euro. Ik had er ook een Switch van kunnen kopen maar toch blij dat ik voor de GPD Win gekozen heb. Vanwege gezin etc. kan ik niet meer hele dagen op zolder gaan zitten gamen en dit is een hele mooie oplossing.

Na ontvangst meteen de preinstalled win10 eraf gehaald en zelf een cleane win10 installatie erop gezet.

Ik gebruik het device dagelijks voor Steam inhome streaming wat perfect werkt. Mijn game pc staat op zolder en hangt via de lan kabel aan een 5ghz wifi modem in de huiskamer, waarnaar de GDP Win weer met wifi connect. GTA V, Witcher 3 etc. allemaal op de hoogste settings op de bank uitgespeeld (wordt natuurlijk gerenderd door mijn game pc boven dus misschien niet helemaal eerlijk haha:))

Ik heb het GDP Win terug geklokt naar 650 mhz en kan ongeveer 10 uur gamen met 1 accu lading. Meer heb je niet nodig want het enige wat het hoeft te doen is een H264 stream van zolder decoden en het USB signaal daar weer naar terug sturen (ik gebruik hiervoor VirtualHere).

Games op het apparaat zelf spelen (dus zonder streamen maar netive op de GPD Win draaien) is wel een nogo voor mij. Veel te traag en te veel consessies op het gebied van framerate e.d.

Voor mij is dit dus een soort Nintendo Switch, maar dan met het voordeel van goedkopere games via Steam, betere graphics en betere framerates. Nadeel is wel dat je een dikke game pc ervoor moet hebben en dat het buiten je eigen netwerk om niet werkt. Voor mij geen nadelen omdat ik toch alleen maar thuis game; maar als je onderweg ook wil gamen kan je beter een Switch nemen.

Heb jij ook een GPD Win Z8750?