Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Specificaties DLNA -support • WiFi - Bekijk alle specificaties

Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi Review

DjooKoel 30 januari 2019, 837 views Product gekocht

Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Hele goede streamer, nog niets gevonden wat hij niet afspeelt (en ook nog eens zonder haperen/stotteren). Enige nadeel: CEC werkt voor geen meter, zelfs met CEC vrije firmware (ja die bestaat, op aanvraag), hangt ie nog steeds mijn versterker/TV op, die wensen niet samen te werken.

Pluspunten

• Formaten ondersteund
  • Stottervrij
  • Kodi

Minpunten

• Weinig vrijheid in versies van Kodi, voorgebakken door Eminent
  • CEC
  • CEC

Geluidskwaliteit Score: 5

Alleen een CEC killer heeft dit verholpen. Symptoom: TV aan, dan moet automatisch de versterker ook aan gaan. Indien de 7680 aan staat (standby of echt aan maakt niet uit) dan wil de versterker helemaal niets meer!

Netwerk is bottleneck qua bandbreedte bij hele grote bestanden, maar dan werkt het alsnog perfect via USB.

Deze review is met name om mensen te waarschuwen voor het CEC gekloot, ik heb me suf gezocht wat er mis was met mijn nieuwe TV maar het bleek dus deze streamer te zijn die de boel ophing. Na heel veel zoeken en firmware updates uiteindelijk een CEC killer tussenstukje gekocht (zie Marktplaats) en aan de HDMI kabel van de 7680 geplaatst. Dan is de 7680 niet te controleren van buitenaf via HDMI maar gelukkig hangt ie dus ook CEC niet meer op tussen de andere apparaten.

Conclusie: veel beter dan ingebouwde Android media player van Philips Oled TV, perfecte 4K en HDR ondersteuning met een flinke schoonheidsfout wat betreft CEC.

Heb jij ook een Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi?