Linksys Velop Mesh WiFi System tri-band - Single Pack

Specificaties WiFi-ac • 2-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Linksys Velop Mesh WiFi System tri-band - Single Pack Review

Chef_v_leeuwen 29 januari 2019, 409 views Product gekocht

Linksys Velop Mesh WiFi System tri-band - Single Pack

Super eenvoudige installatie, en betrouwbare WifI in heel het huis. door toevoeging webapp (gewoon inloggen op IP router) zijn meer zaken in te stellen zoals Statische IP's, DMZ, port forwarding, MAC filters etc. Bereik door het huis is erg goed.

Pluspunten

• Eenvoudige installaite
  • Werkt prima icm wired network / switches
  • Webapp is toegevoegd voor geavanceerde instellingen

Minpunten

• Prijzig, wel een triple pack voor 280€
  • Muurbeugels niet meegeleverd (zijn wel verkrijgbaar).
  • Weinig LAN poorten

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
Een triple pack gekocht om het gehele huis van WiFi te voorzien, aansluitvolgorde

Ziggo Modem - Eerste Node - Netwerk Switch - Tweede/Derde Node.

Een kleine tekortkoming is het aantal UTP poorten, anderzijds had dit de vormfactor negatief beinvloed. Ik heb ervoor gekozen om een switch achter de 1e Node te hangen, en daarop alle wired LAN apparatuur aan te sluiten. De tweede en derde Node ook voorzien van een vaste LAN aansluiting om bereik en snelheid te optimaliseren. Ik heb de Node niet getest zonder wires.

Het WIFI bereik is door het hele huis erg goed, en ook snel. Op meerdere apparaten geprobeerd, en allen werken prima.

Via de APP is de installatie erg simpel, werkt prima, maar voor de tweaker te weinig keuze om zelf zaken te wijzigen. Gelukkig is er onlangs een update gekomen waarna je gewoon via een ouderwetse webinterface kunt inloggen, hierin zijn een stuk meer zaken in te stellen. Wel minder als van ik mijn oude Router gewend was, maar alle zaken die voor mij noodzakelijk zijn.

Heb jij ook een Linksys Velop Mesh WiFi System tri-band - Single Pack?