Asus A7N8X-E Deluxe Review

CybeRolf 2 februari 2006, 2.360 views

Asus A7N8X-E Deluxe

Pluspunten

• GBit LAN
  • Firewire
  • Voldoende kabels bijgeleverd

Minpunten

• Slechte ondersteuning van verschillende soorten hardware

Layout Score: 3
Het leek zo'n leuk moederbordje, omdat er zo veel op zit nog voor een Socket A. Hierbij doel ik op de Firewire en de GBit LAN. Echter besloot ik een Promise RAID kaart te kopen (SX150) en een leuke grafische kaart: X800 AGP. Wat een slechte ondersteunging van Asus en een waardeloze support. Wat bleek nu, deze combinatie ging gewoon niet werken op dit bord. Zelfs op mijn goedkoopste Socket A moederbord van Shuttle werken de AGP en de RAID goed samen! Asus wist natuurlijk van niets, maar wilde ook geen support of garantie verlenen! Ik heb nog verschillende videokaarten geprobeerd, maar niets wilde werken. Ook heb ik nog een identiek Asus moederbord geleend van een vriend, maar met hetzelfde resultaat! Mijn mening: ASUS, nooit meer ASUS!!!

Lang leve DFI op dit moment! Geen enkel probleem!

Heb jij ook een Asus A7N8X-E Deluxe?

Ik wilde even hieraan toevoegen dat dit niet ASUS zijn schuld hoeft te zijn, dit kan ook best een chipset flaw zijn van die revisie. Ik weet dan ook niet of je nog bios flashes hebt geprobeert ofzo.

Mijn raidkaart en AGP gingen prima samen op mijn ASUS a7n8X-E deluxe (SIL680 en Geforce4200TI).

Om zo kort door de bocht te trekken dat ASUS dan per definitie slecht is? wat voor DFI bord heb je?

Ik denk dat vele gebruikers met mij positieve ervaringen delen met dit moederbord.

Maar goed, hier gaat een product survey over.. individuele ervaringen.
Uhm ja, deze 'Productsurvey' is dus slechts interessant voor een klein percentage van de gebruikers van dit moederbord, namelijk alleen die een SX150 en een X800 erop willen prikken. Ik heb er een X800XT PE op en gebruik 1 HD. Ik kan me absoluut geen beter mobo wensen, ook omdat dit zo goed als het enige bord is met Soundstorm APU, wat uiteraard ook lang niet iedereen boeit. Ik ga toch ook niet alle andere mobo's drieen geven omdat ze geen Soundstorm hebben en dat voor mij een groot gemis is? Laat staan alle merken afkraken/uitschelden die geen Soundstormchip op hun borden hebben.
Een goed doordachte review.. :Z

Ik heb zo'n bordje gehad. Werkte naar behoren.

Beter doe je in het vervolg, voordat je dingen bij elkaar in een kast plempt, wat research.

Dan zul je er in het vervolg overigens ook wel achterkomen dat zo'n beetje elk moederbod ergens wel issues heeft wat betreft compatabiliteit.

Zo'n beetje alles wat je in een moederbord kan/moet steken (PCI, VGA, PSU, Geluidskaart, HDD, etc) kan problemen opleveren. Door fatsoenlijk onderzoek te doen kun je dingen uitsluiten/heroverwegen/vervangen.

BTW, zeker DFI is een zeer slecht voorbeeld wat betreft compatabiliteits issues. Veel van hun planken zijn berucht mbt hun kieskeurigheid wat betreft voedingen en geheugen, dus..

Volgende keer beter. ;)
Een perfect voorbeeld van "Hoe het niet moet", en waarom er ook onderscheid is tussen User reviews en Product surveys.
Top review! Echt super! :o