Olympus ECG-3 Grip Review

DirtyBird 28 januari 2019, laatste update op 28 januari 2019, 133 views Product gekocht

Olympus ECG-3 Grip

Geeft te weinig extra grip in verhouding met de prijs. Hij ziet er wel goed uit en is degelijk gebouwd.

Pluspunten

• Degelijk en goede fit op de camera
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Brengt de camera uit balans
  • Nog steeds te weinig grip

Gekocht in de aanbieding voor 50 euro. De grip laat zich heel makkelijk aan de body bevestigen en het kliksysteem om bij de accu en sd kaart te kunnen werkt heel soepel. De grip ziet er ook goed uit en sluit perfect aan bij het design. Echter, door de dikke rand onderaan kun je de camera niet meer goed neerzetten. Zeker met een wat grotere lens kantelt deze uiteraard voorover. Voor de meesten wellicht geen probleem, maar ik heb mijn camera als decorstukje in de kamer staan als ik hem niet gebruik, en dan ziet dit er natuurlijk niet uit :P
Tot slot het laatste en meest belangrijke punt: Ik vind de grip nog steeds onvoldoende. Ik had gehoopt dat hij goed in de kromming van mijn vingers zou vallen waardoor ik de camera echt vasthoudt ipv ondersteun. Voor dit bedrag verwacht ik echt de grip die ik wil en niet dat het alsnog te weinig is. Wellicht wel geschikt voor mensen met kleinere handen (ik heb niet bepaald hele grote handen), maar ik breng m terug.
Ik zou de grip voor minder geld wel houden, immers, het is nog steeds meer grip dan zonder. Ik beoordeel de grip over het algemeen als slecht, waarbij de hoge prijs zeker meespeelt. Voor 20-30 euro zou ik hem voldoende geven.

Heb jij ook een Olympus ECG-3 Grip?