LG SK9Y

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG SK9Y Review

REDSD 26 januari 2019, laatste update op 27 januari 2019, 1.879 views Product gekocht

LG SK9Y

Een soundbar die het geluid van je tv verbeterd, maar niet op kan tegen 2 bookshelf speakers van 20 jaar oud.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Hoogte en breedte past ideaal bij een LG OLED
  • Chromecast ondersteuning

Minpunten

• Het geluid klinkt alsof hij nog in de doos zit
  • Weinig mogelijkheden om het geluid te finetunen

Geluidskwaliteit Score: 2
Ik had deze soundbar gekocht om mijn oude sony speakers te vervangen, omdat ze nog stammen uit mijn jeugd van 20 jaar geleden. Het ziet er niet zo mooi uit in de woonkamer en hij kan alleen aangesloten worden via optical in.

Ik zocht iets wat ongeveer het zelfde geluid kon produceren, chromecast en of bluetooth ondersteuning had en een beetje mooi in de woonkamer kon staan.
Eigenlijk voldoet de LG aan alles behalve het geluid, deze valt echt tegen. Het is bijna ongelooflijk hoeveel zuiverde mijn twee oude speakers klinken ten opzichte van deze soundbar.
Alle toon hoogtes klinken beter, waar zelfs de subwoofer minder goed klinkt dan de lage tonen die de oude speakers kunnen produceren.

Mijn LG C8 produceerd ansich al geen slecht geluid, de soundbar geeft hem zeker wat meer diepte, maar mijn oude setup staat op eenzame hoogte, of zo voelt het als ik tussen de twee setups switch. Als je geen vergelijking kan doen zal je het verschil in kwaliteit waarschijnlijk niet snel merken.

Hoe mooi de setup er ook uit ziet, hoe geinig dolby atmos ook is. Het geluid van de 2.0 is zoveel beter dat al die plus punten ongedaan gemaakt worden.
Zelfs mijn vriendin verkiest de lelijke speakers boven de soundbar.

Heb jij ook een LG SK9Y?

Dank voor deze review.

Ik overweeg om m'n eigen setup* om te gooien door een eenvoudige soundbar te kopen. De vraag was dan of ik m'n huidige 5.1 receiver wegdoe en alleen verder zou gaan met een soundbar, minder onderdelen, minder snoertjes, cleaner look.

Maar als ik jou zo hoor is gooi ik dan het kind met het badwater weg.

Heb je enige ervaring met het tegelijk gebruiken van soundbar en huidige setup? Dus doorlussen van een HDMI of audio bron, dus eerst naar soundbar en dan naar je oude installatie?

Is het een idee om voor een filmavond deze soundbar bij te schakelen

*https://tweakers.net/productreview/14481/lg-hb-954sp.html
Versterker staat op karretje aan de kant van de kamer. Voor een film avond even naar het midden voor de bank rollen, de speaker rechtsvoor even midden in de kamer positioneren en ik heb een 5.1 setup die best redelijk
Ik heb geen ervaring met het tegelijkertijd koppelen van de soundbar en de speakers.
Ik had voor het test wel beide aangesloten gehad om snel te kunnen wisselen en het verschil te horen.
Via de timing kan je waarschijnlijk wel zorgen dat het geluid uit alle speakers te gelijk komt, maar ik vermoed dat het geluid niet mooi is.

Het grootste verschil tussen de soundbar en de speakers waren de tonen, lage, midden en hoge tonen klonken allemaal net iets anders op de sound bar en de speakers.

Het is een beetje afhankelijk van wat je wilt bereiken, maar ik kan je zeggen dat 2 degelijke boekenplank speakers zoveel mooier geluid geven, je moet ze alleen wel ergens kwijt kunnen.
Ik heb zelf een paar 20 jaar oude sony speakers (3-weg), maar ik hoor veel goede dingen over de:
pricewatch: Wharfedale Diamond 220 Zwart
en
pricewatch: Dali Zensor 1 (Zwart)

Het is wat lastig uit te leggen, maar zodra je de soundbar naast dit soort speakers legt is het verschil enorm en heeft de muziek veel meer gevoel.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.