1 review

Asus VivoBook S14 S430UA-EB065T

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook S14 S430UA-EB065T Review

knakie 25 januari 2019, 900 views Product gekocht

Asus VivoBook S14 S430UA-EB065T

Gekocht bij expert tijdens de laptopdagen met 10% korting. Dan is het absoluut waar voor je geld. fijne, kleine, solide en lichte laptop met goede prestaties. De batterijduur mag beter en de c-schijf mag groter. Verder een aanrader.

Pluspunten

• klein
  • licht
  • value for money

Minpunten

• kleine ssd
  • korte batterijduur

Het is een prachtige laptop. Klein, handzaam, licht en elegant. Hij had nog iets sjieker kunnen zijn als de afwerking helemaal van metaal was geweest. Nu is alleen het deksel van metaal. Het toetsenbord is wat aan de kleine kant, maar het is dan ook maar een 14" laptop. De weerstand van de toetsen vind ik wel prettig, evenals het feit dat de toetsen verlicht zijn in 3 standen. Het scherm is helder en kan prima onder verschillende hoeken bekeken worden. Het scherm is mat, waardoor hinderlijke weerspiegeling uitblijft. De batterijduur valt me wat tegen, een hele dag red je niet, maar een uur of 5 moet wel lukken. Veel aansluitmogelijkheden, 3 usb + 1 usb-c. HDMI, 3.5mm en microSD. Het geluid valt me ook alleszins mee. De c-schijf (110 Gb ssd) is net te klein. Niet elk programma laat zich op de d-schijf (1Tb HDD) installeren. Daardoor moet je wel opletten wat je installeert.
Het geheel voelt degelijk aan. Ik heb nog een hp en een lenovo en met name de lenovo voelt er krakkemikkig aan. Daar heeft deze laptop geen last van. Het scharnier voelt goed en de laptop voelt degelijk aan. Je hebt niet het gevoel dat je iets kwetsbaars in handen hebt.
Dichtgeklapt oogt hij erg plat, mede door de zwarte onderkant. Dik is hij sowieso niet en het geheel zit er gewoon sjiek uit. De 8thgen i5 processor heb ik nog niet zwaar aan de tand gevoeld maar tot nu toe geen haperingen. Ik moet nog zien hoe video bewerkingssoftware presteert, maar ik heb er wel vertrouwen in, mede door de 8Gb geheugen. Ik ben er erg blij mee en ik kan hem dan ook aanbevelen.

Heb jij ook een Asus VivoBook S14 S430UA-EB065T?