Kolink Satellite

Specificaties Mini PC • 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Kolink Satellite Review

The_Greater 25 januari 2019, laatste update op 25 januari 2019, 385 views Product gekocht

Kolink Satellite

Mooie en leuke kast voor een prima prijs! ITX form factor en toch plaats voor een te grote ATX voeding!

Pluspunten

• Goedkoop
  • Plaats voor een grote ATX voeding
  • Plaats voor 27cm lange videokaart (MITS)
  • Lichtgewicht
  • Voldoende montage materiaal
  • Luchtfilters
  • Aantal plekken voor 2.5 HDD's
  • USB 3.0 / 2.1 aan de voorkant

Minpunten

• Karst snel
  • Ongunstige plaatsing frontpaneel
  • Geen mogelijkheid tot waterkoeling, Extern is het mogelijk
  • Geen 5.25 bay en of plaats voor een slimdrive

Ik heb de Kolink Satellite case aangeschaft voor een klein projectje.
Daarin wil ik graag een HYPER-V server opstellen met PFSense, docker, pi-hole en backup.

De volgende hardware is aanwezig en zal geplaatst moeten worden in deze case.
- Supermicro X10SBA
- 2X4Gb DDR3L 1333
- Kingston 60Gb mSATA
- Supermicro voeding 600w met een lengte van 18.5cm.
- Toekomstig uit te breiden met HDD's, zowel 3.5" en 2.5" formaat

Het inbouwen van de hardware ging eenvoudig en er is voldoende ruimte voor een full-size-ATX voeding. In mijn geval heeft deze de lengte van 185mm.
De gebruikte voeding is gezien de gebruikte hardware is deze veel te zwaar en wordt op z'n tijd vervangen.

Doro de hoogte van de kast is ruimte voor grotere CPU coolers. Je dient wel op te letten voor i.v.m. HDD montage en plaatsing. Deze zouden in de weg kunnen zitten.
Er zijn twee plekken waar drives gemonteerd worden, midden boven rechts aan de zijkant.

De plaatsing van het front paneel is wat ongelukkig.
Niet voor mij, maar hoogstwaarschijnlijk wel voor anderen.
Deze zit aan de bovenkant. Naar mijn mening hadden ze deze beter kunnen plaatsen linksvoor.
Het had een aantal mm kunnen schelen in de diepte van kast, de plastic voorkant heeft een dikte van 35mm.

Ik heb geen grote videokaart liggen die ter getest geplaatst kan worden.
Er is plek tot ongeveer 27~28CM, afhankelijk van de plaatsing van powerconnectors op de videokaart.
Ik zie wel een mogelijkheid tot aanpassing Je zou een stuk uit het blik kunnen weghalen om wat extra ruimte erbij te krijgen.

Heb jij ook een Kolink Satellite?

Heeft deze case luchtfilters? Ik heb flink gezocht op google, maar kan er niets over terugvinden.
Ja, je kunt ze zien op de laatste twee foto's
Oh ok, een stoffilter van metaal. Moet even goed kijken, maar zie er netjes uit.