Samson Q1U Dynamic USB Microphone Review

Burtezz 22 januari 2019, 126 views Product gekocht

Samson Q1U Dynamic USB Microphone

Gekocht (tweedehands) ter aanvulling van mn DT 770 Pro van Beyerdynamic (headset). Goede microfoon.

Pluspunten

• voelt heel degelijk
  • goede geluidsregistratie

Minpunten

• vereist redelijke versterking (softwarematig)

Tweedehans gekocht voor 20 euro, dus over de nieuwprijs heb ik geen mening. Deze bedraagt nu ca 60- euro. als je een degelijke microfoon zoekt is dat een mooie prijs. Als je een toevoeging op je koptelefoon zoekt voor spraak tijdens gaming o.i.d. is het iets te veel van het goede.

Voelt zeer degelijk; rubberized metalen frame en mesh. Zit een rubber ring om de bolling (heeft dit een naam??) van de mic. De voet is degelijk en komt met naar schatting 1,8m USB kabel.

Standaard is het registratie volume erg laag dus via windows apparaat eigenschappen is deze 100% versterkt om het op een bruikbaar niveau te krijgen in bv. steam.

Referentiemateriaal; Ik had een oude (erg goedkope) desktop mic die heel veel omgevingsgeluid ook meepakte (bv. zonder spraak pakte hij bv. de achtergrond zoem van de case-fans mee en ook de toetsen van mn toe.bord.) Daarvoor gebruikte ik headsets met mic. Die registreren je spraak (zonder achtergrond ruis) naar mijn opinie het beste al is de kwaliteit van het geluid an sich soms weer wat laag...

Heb jij ook een Samson Q1U Dynamic USB Microphone?