Specificaties Tower, 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Elite 334 Review

spil 17 april 2010, laatste update op 17 april 2010, 876 views

Cooler Master Elite 334

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Materiaaldikte

Bouwkwaliteit/afwerking
Bij het inbouwen geen scherpe randen ontdekt, dus prettig klussen in de kast. De dikte van het materiaal viel me tegen, maar wat kun je verwachten van een behuizing van 32.30¤. Standaard is er een air-duct voor de CPU-koeler gemonteerd en is de kast voldoende open voor voldoende doorstroming. De knoppen aan de voorkant voelen echt plasticig aan.

Inbouwmogelijkheden
Het Micro-ATX bordje kon probleemloos geļnstalleerd worden.
Standaard is er al een 12cm fan geļnstalleerd aan de achterkant, aan de voorkant kan nog een 8/9.2/12cm fan gemonteerd worden om voor koeling van de harde schijven te zorgen. In de zijwand kun je ook een 8cm fan monteren waar de fan-duct nu al zit.
Ruimschoots voldoende ruimte voor harde schijven, de gehele hoogte is te vullen met devices. De schijven kunnen zonder schroeven geklemd worden, ik heb ze echter netjes geschroefd omdat ik er toch wat veel speling in vond zitten.
Er is een klem-mechanisme voor de insteekkaarten waardoor plaatsen en verwijderen erg eenvoudig is (niet gebruikt)
Een zwaardere kwaliteit plaatmateriaal had de geluiden van de harde schijf waarschijnlijk wat gedempt, seeks zijn goed hoorbaar (Samsung F3 1TB)

Koelingsmogelijkheden
Afdoende mogelijkheden voor normaal gebruik. voor en achter een 12cm fan, in de zijwand een 8cm fan. Een deel van de zijwand is geperforeerd boven de PCI-sloten voor extra koeling. De gehele voorkant is een stof-filter.

Vormgeving
Zoals ik prettig vind, ingetogen.

Voor 32.30¤ een prima prijs/prestatie-verhouding (zonder PSU)

Heb jij ook een Cooler Master Elite 334?