AOC Q27P1 Zwart

€ 279,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

AOC Q27P1 Zwart Review

gewoonveldman 17 januari 2019, laatste update op 17 januari 2019, 1.130 views Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Prima scherm met een goede beeldkwaliteit. In mijn ogen een zeer goede kleurweergave, prettig om naar te kijken. Voor gaming is deze monitor minder geschikt, bij 60hz is er ghosting te zien, bij een overclock naar 75hz is dit deels verholpen.

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Monitor in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Ghosting

Ik heb dit scherm gekocht omdat ik een Playstation had aangeschaft, en geen televisie tot mijn beschikking had. En omdat ik graag een upgrade wou, ben ik voor 1440p gegaan. Achteraf had ik beter een 1080p scherm kunnen kopen voor mijn Playstation, maar met normaal gebruik is 1440p toch wel heel fijn.

Aangezien ik geen meetapparatuur heb kan ik geen uitgebreide resultaten delen.

Beeldkwaliteit

In mijn ogen is het beeldkwaliteit prima. Nou moet ik zeggen dat ik van een Medion scherm kom (1080p TN paneel, model even kwijt) dus er op achteruit gaan was zeer lastig. Goede kleurweergave, prima reactietijd, helaas wel ghosting bij gaming.
Gaming
Standaard draait het scherm op 60hz. Dit is prima voor productiviteit, maar bij gaming ondervond ik teveel ghosting. Hierop heb ik het scherm overclocked naar 75hz, met als voordeel dat het allemaal net even iets "smoother" is, en de ghosting deels weg is. Nadeel hierbij is wel dat de kleurweergave wat minder wordt, maar daar is mee te leven.

De helderheid is prima, ik heb het scherm op 75% helderheid staan, dit is voor mijn gebruik ruim voldoende.

Geluidskwaliteit

De ingebouwde speakers zijn prima voor af en toe een youtube filmpje. Maar mocht je bijvoorbeeld graag wat muziek op de achtergrond hebben, dan zou ik toch voor externe speakers gaan.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit is ook goed, staat stevig op zijn voet. Wat ik fijn vind is dat het scherm in hoogte verstelbaar is, kantelbaar en 90 graden te draaien is.

Prima scherm voor een prima prijs (€220 in mijn geval), goed voor productiviteit maar voor gaming zou ik voor een (duurder) alternatief gaan.

Heb jij ook een AOC Q27P1 Zwart?

Vraag & Aanbod