Logitech G305 (Zwart)

Specificaties Radiogestuurde muis en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G305 (Zwart) Review

bones 16 januari 2019, laatste update op 16 januari 2019, 367 views Product gekocht

Logitech G305 (Zwart)

Prima draadloze muis als je niet teveel eisen hebt. Zelf stoorde ik me aan de harde muisklikken, en de muis is nogal aan de kleine kant, ligt bij mij niet lekker in de hand. Ik wilde hem retourneren maar mijn vrouw wilde hem graag hebben en is er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijke installatie, werkt meteen
  • Mooie basic vormgeving
  • Batterij ipv accu (langere levensduur)

Minpunten

• Muisklikken erg luid
  • Past niet lekker in de hand
  • input lag bij games
  • Knoppen aan de zijkant voelen goedkoop aan

Ik ben al lang op zoek naar een draadloze muis, wat geen gaming uitstraling heeft omdat ik deze ook "zakelijk" wil gebruiken. Na wat reviews te lezen ben ik voor de Logitech G305 gegaan, mede vanwege zijn neutrale look.

Momenteel gebruik ik overigens een apple magic mouse, en een Razer Deathadder Chroma, waarvan de laatste versleten is en de magic mouse niet lekker aanvoelt na langdurig gebruik.

Na ontvangst van de G305 viel me op dat deze wat kleiner was dan mijn Razer, en ook wat aan de lichte kant. Installatie was makkelijk, de muis werkte gelijk (zowel op windows pc als op macbook).

Na 30 minuten gewerkt te hebben irriteerde ik mij met name aan het harde klik geluid van de 2 muisknoppen. Verder voelen de 2 knoppen aan de zijkant erg goedkoop aan. Ook is deze muis nogal klein, en niet echt geschikt voor wat grotere handen. Knoppen aan de zijkant voelen ook heel goedkoop aan.

Verder in een game (Dota2) nog even gespeeld, maar daar leek het erop alsof er een mini input lag aanwezig was. Bij het lasthit klikken (hierbij dood je een creep, wat erg timing gevoelig is), merkte ik dat ik altijd net miste. Het lijkt erop dat op het moment dat ik op mijn muis klik, het iets later doorkomt in de game. Dit gaat echt om mili seconden, dus misschien niet bij alle games het geval. Dit heb ik bij mijn Razer niet overigens.

Verder is de "pasvorm" en volume van de muisklikken bij mijn oude Razer veel beter. Alleen de Razer heeft echt een gaming uiterlijk (lelijk verlicht logo), anders had ik deze in draadloze variant gekocht.

De G305 ga ik zelf in ieder geval niet meer gebruiken, heb hem maar aan mijn vrouw gegeven (die is niet zo kieskeurig/ perfectionistisch) en ik zoek zelf even verder.

Heb jij ook een Logitech G305 (Zwart)?