Tweakers zegt: 8,5

Subnautica, macOS, Windows

Specificaties PC • Avontuur - Bekijk alle specificaties

Subnautica, macOS, Windows Review

Nickkname 15 januari 2019, 734 views Product gekocht

Subnautica, macOS, Windows

Wat een fantastisch spel! Mooie opbouw in wat je hebt en wat je kunt als speler. Hoe langer je speelt hoe meer diepgang (pun intended) het spel biedt. Mooi verhaal wat zich langzaam ontrafelt. Technisch soms wat kleine mankementen. Spel voelt "af" qua gameplay, verhaal en experience.

Pluspunten

• Je wordt als speler vrij gelaten
  • Mooi verhaal
  • Items e.d. craften is gaaf
  • Spannend
  • Besturing zit goed in elkaar

Minpunten

• Je wordt als speler vrij gelaten, soms mis je wat sturing
  • Soms pop-up graphics

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Voor een spel van 20 euro (ik heb het gratis uit de Epic Store) geeft dit spel veel value/money. Ik heb het spel in ongeveer 32 uur uitgespeeld, het kan nog wel sneller, maar je bent toch als snel 20-30 uur zoet. Eigenlijk raad ik je aan deze review verder niet te lezen, omdat het spel het leukst is als je alles zelf ontdekt. Ik zal het verhaal niet spoilen, maar ook de gameplay zelf is het leukst als je niet weet wat het spel allemaal biedt.

Het verhaal ontrafelt zich langzaam naarmate je verder speelt. Je vind steeds meer puzzelstukjes en kunt steeds dieper duiken waardoor de wereld ook steeds vernieuwend is.

Het craften zit mooi in elkaar. Halverwege het spel was ik bang dat het een grind zou worden, maar dat valt erg mee. Soms mis je bepaalde materialen en moet je echt even op zoek, maar je krijgt nooit het gevoel dat je even 50x materiaal X nodig hebt. Het bouwen van een basis en andere apparaten geeft veel voldoening, omdat ze je ook echt verder helpen/sterker maken.

Ik heb uiteindelijk een paar keer iets opgezocht op internet, omdat ik niet het geduld en de tijd had om alles zelf te zoeken. Maar het spel biedt je subtiele hints waar je heen kunt en anders kun je altijd nog zelf op ontdekkingstocht en vind je altijd weer iets nieuws in de uitgebreide wereld.

Visueel spreekt het spel me erg aan. Het is een adembenemende onderwaterwereld met veel unieke planten en dieren. Je hebt wel een redelijk stevig systeem nodig om het soepel op de hoogste details te spelen.

Kortom, dit spel zit goed in elkaar en is voor een prijs rond de 20 euro zijn geld meer dan dubbel waard!

Heb jij ook een Subnautica, macOS, Windows?

Reviews door de redactie

helemaal mee eens , ook gratis via epic. ik zou achteraf het gespeeld hebben met hardcore en cinematic donkerheid. dat maakt het zoveel spannender :) het spel is goed uit te spelen zonder dood te gaan. ik had het in survival uitgespeeld en daarna nog een keer in hardcore.in hardcore is het alleen vervelend als je door de speelwereld heen valt en al een tijdje niet meer hebt gesaved ouch.