sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Behringer MS16 (Zwart)

Specificaties 2.0 Boekenplank speaker met 16W vermogen - Bekijk alle specificaties

Behringer MS16 (Zwart) Review

Jeroenk691 13 januari 2019, 96 views Product geleend

Behringer MS16 (Zwart)

prima setje luidsprekers als je perse nieuw wilt. de luidsprekers vallen wel door de mand als je betere gewend bent.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit
  • lekker compact

Minpunten

• laag vrij afwezig
  • vrij trage basresponse voor zulke kleine woofertjes
  • hoog klinkt schel

Muziekweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Mid- en hoogweergave Score: 2
bij afwezigheid van mijn reguliere luidsprekers heb ik dit setje even geleend en er mijn afspeellijst voor bij het studeren op afgespeeld. de muziek ben ik heel bekend mee. die luister ik normaal op een setje dali concept 1 met denon versterker of een audio technica ath-m50X hoofdtelefoon. dat is ook mijn referentie voor de review over geluidskwaliteit.

eerste indruk bij het uitpakken van de luidsprekers is dat de vormgeving en bouwkwaliteit prima in orde is. het plastic voelt stevig aan en de primaire luidspreker is redelijk zwaar. de aansluitingen zijn simpel en binnen 5 minuutjes had ik de luidsprekers staan. er is echter wel maar één audio in en ook ontbreekt een aansluiting voor je telefoon aan de voorkant wat ik een hele goede toevoeging had gevonden

het geluid is prima te noemen voor het geld. het heeft alleen wel de tekortkomingen die je zou verwachten van goedkope luidsprekers. het hoog is licht schel en de basrespons is niet optimaal. bovendien is het frequentiebereik karig.
de EQ en versterker werkt naar behoren. het doet het gewoon.

conclusie en aanbevelingen:

voor de hele 75 euro haal je een redelijke set luidsprekers in huis. het is waar je voor betaalt. de geluidskwaliteit is redelijk en de aansluitingen matig. bouwkwaliteit is prima in orde. alhoewel plastic voelen de luidsprekers toch stevig aan.

als je perse nieuwe luidsprekers wilt en je zit op een heel krap budget dan is dit een prima keuze. echter als je betere luidsprekers gewend bent dan vallen deze door de mand.
heb je niet meer te besteden maar ben je bereid tweedehands te gaan doe dat dan absoluut. je kunt betere geluidskwaliteit en meer aansluitingen krijgen met een versterker van de kringloop en een deftig setje luidsprekers van een bekend merk.

Heb jij ook een Behringer MS16 (Zwart)?

Hoe kom je er bij dat er maar één audio ingang is ? Er is zowel een AUX aansluiting als een RCA aansluiting op de achterkant.