Canon M5 Body Zwart

Canon M5 Body Zwart Review

RichardGrobben 13 januari 2019, laatste update op 13 januari 2019, 256 views Product gekocht

Canon M5 Body Zwart

Naast en Canon 5D (mark I) gebruikte ik nog steeds mijn Canon 20D. Beide camera's maken uitstekende foto's maar de techniek is inmiddels behoorlijk achterhaald. De Canon M5 is een volwaardige camera in een compacte behuizing en vervangt mijn 20D

Pluspunten

• Compact
  • Prima kwaliteit
  • Volledige handbediening
  • Alle lenzen bruikbaar met adapter

Minpunten

• standby modus

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 5

Voor de M5 gekozen omdat met de adapter al mijn lenzen er op passen. Ik wil de M5 uitbreiden met een EF-M 22mm zodat ik een lichte reis camera heb. Ik film en fotografeer nu met een 17-40 L f4.0 objectief en dat levert perfecte kwaliteit op. Deze lens is een stuk zwaarder dan de camera, toch ligt het geheel lekker in de hand. De viewfinder is zeer helder, werkt perfect en ook het kantelbare scherm is een verademing. De ergonomie heeft wat gewenning nodig, er zitten wel veel knopjes dicht bij elkaar. Het grote voordeel is dat de camera volledig en naar eigen smaak handmatig te bedienen is.

Minpunten zijn er ook. De standby modus werkt in de praktijk niet, doordat er bij de viewfinder een sensor zit die steeds de camera activeert. Je moet dus steeds de camera uitzetten of het scherm deactiveren om je batterij te sparen.
Je kunt instellen of je foto's direct terug wilt zien in de viewfinder, maar dat levert je een behoorlijke camera lag op, niet handig dus.

Deze camera vergelijken met een fullframe zoals de 5D is niet helemaal reëel. Voor de gemiddelde fotograaf biedt de M5 voldoende kwaliteit en een zee aan mogelijkheden. Voor mij voldoet de M5 absoluut aan de verwachtingen.

Heb jij ook een Canon M5 Body Zwart?