Specificaties Tower, 4 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Sileo 500 Black Review

schelling 17 april 2010, laatste update op 17 april 2010, 1.697 views

Cooler Master Sileo 500 Black

Pluspunten

• stille kast
  • goede prijs
  • "clean" uiterlijk

Minpunten

• afwerking binnenkant van behuizing
  • intake airflow
  • houdt warmte vast door isolatieschuim
  • geen rekening gehouden met kabelmanagement

Kwaliteit voeding Score: 4
Bouwkwaliteit en afwerking:
Kast is wel netjes wat betreft uiterlijk (persoonlijke smaak), maar is niet extreem hoogwaardig afgewerkt. Binnenkant niet zwart gespoten en scherpe randjes hier en daar. Verder is de front kap te verwijderen, maar doe dit met beleid ! Bij mij is er de eerste keer meteen één van de pinnen half afgebroken
Ook de klemmetjes bij de afdekplaatjes van de pci slots zijn van kwestbaar plastic. 1 meteen afgebroken

Koelingsmogelijkheid:
De binnenkant van deze kast is voorzien van geluidsisolerend schuim. Dat is erg prettig en het houdt je kast lekker stil. Nadeel is wel dat het schuim veel warmte vasthoudt. Je zou dan verwachten dat de intake van lucht "ruimer" zou zijn, zodat je ook met lage rpm fans (produceren minder geluid) genoeg koele lucht in de kast kunt krijgen.
De intake aan de voorkant zit direct voor je HDD slots en heeft naar mijn mening (te) kleine roostergaten. Er is geen ruimte voor een tweede intake fan, dus om de airflow te verhogen grijp je snel al naar een fan met hogere rpm. Deze zijn natuurlijk minder stil op hoge rpm en dat is zonde van zo'n stille kast.

Installatiegemak:
Ligt er aan wat je allemaal in je kast wilt krijgen. Er is genoeg ruimte en alles past er in (zie hardware speclijst), maar af en toe is het wel een ontzettend gepriegel in nauwelijks bereikbare ruimtes.
Grootste minpunt is kabelmanagement. Juist omdat deze kast door het gebruik van isolatieschuim veel warmte vasthoudt, is een optimale airflow van belang. De mogelijkheid om kabels goed weg te kunnen werken is dan van belang. Helaas biedt deze kast geen off-the-shelf oplossing hiervoor. Je zult zelf aan de slag moeten met tie-wraps en tape.

Algemene indruk: goede stille kast, maar er had meer rekening moeten zijn gehouden met het effect van isolatieschuim op de warmte in de kast.

Heb jij ook een Cooler Master Sileo 500 Black?

Reviews door de redactie

Goede review!
Heb je foto's van de kast? Ik zou graag zien hoe de lay-out is.
Hoe warm worden de HD's?
Ik heb deze kast ook 1 maal voor een project gebruikt. Wat mij tegen vier was dat de kast resoneerde op het schijftoerental van een 1 TB WD s6 disk. Dat had ik ondankt de goede inklemming in plastic geleide strips niet verwacht. Voedig is voldoende voor AMD X6 met dan ook nog een ATI 5770 kaart er in.

Niet onttevreden maar had voor een geluidsarme kast meer verwacht.