Asus A8N-SLI Premium Review

dodo79 30 januari 2006, 493 views

Asus A8N-SLI Premium

Pluspunten

• HEATPIPE op chipset (heel mooi systeem)
  • qfan2, werkt stukken beter als versie 1
  • sli geschikt
  • 8x sata
  • en de rest wat al onboard zit

Minpunten

• ondanks alles, toch nog stiekum beetje prijzig, maar hij is et zeker waard.
  • geheugen banken en videokaarten, somige fabrikanten begrijpen dit nog niet helemaal.
  • de ruimte tussen de klipjes van de geheugenbanken en de videokaart is minimaal, dus geheugen vervangen/plaatsen kan lastig zijn

Layout Score: 4
Na eigenlijk altijd al op intel te zijn geweest, uiteindelijk naar amd overgestapt.
Ik had al een goed idee van wat ik op het mainboard wou hebben.
Na goede ervaringen met asus voorheen toch weer naar asus toe gegaan, en ik kwam in eerste instantie uit op de a8n-sli32.
Totdat ik de prijs zag, die vond ik weer net te.
Toen voor de a8n-sli premium gegaan, met voornaamste reden de fan problemen van dit bord met de deluxe uitvoering.
En idd, de heatpipe doet zijn werk goed( als in stilte).

Verder zit op dit bord echt alles wat je momenteel kunt verzinnen.
want zeg eerlijk, wat moet je nou met 8 sata poorten?
Ofwel uitbreiden van schijven geen probleem, en dan heb je ook nog eens je 4 IDE pata kanalen.
Bord is geschikt voor sli, dus uitbreidbaarheid ten top.
verder heb je nog een lading usb2 poorten erop pci-e 1x, pci-e 4x,
2 keer pci-e16x en nog eens 3 standaard pci sloten.
ook raid onboard, dus wat moet je met al die sloten.
Het enigste wat ik er in gezet heb is een tv kaart, de rest is al on board.

Heb er een amd x2 3800 op gezet met een zalman cu7700.
Dit in combinatie met C&Q en qfan2 in het bios geeft een echt geruisloos systeem, en dit op een idle temp van 32 graden(800rpm)

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Premium?