Bose Soundbar 700 Zwart

Specificaties Soundbar met 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Bose Soundbar 700 Zwart Review

Reteip 12 januari 2019, laatste update op 12 januari 2019, 7.863 views Product gekocht

Bose Soundbar 700 Zwart

Fijne soundbar. Ik heb hem in combinatie met de subwoofer 500 en de surround boxen. Die geven hem net wat extra, maar voor standaard televisie niet echt nodig. De nieuwe Bose Music app is redelijk gebruiksvriendelijk. Remote is mooi. Strak design

Pluspunten

• Robuust
  • Vol geluid
  • Duidelijke voice
  • Redelijke app

Minpunten

• Licht remote gaat snel uit
  • Nog geen Airplay
  • Alexa support etc in NL nog niet beschikbaar

Geluidskwaliteit Score: 5
In de opstelling met een Bose bas module 500 en de Wireless Surround speakers en UFS-20 II standaard. De gehele set bij Amazon.de gekocht vanwege de prijs. De verzending en de verpakking van Amazon was top dit keer.

De installatie is makkelijk. Ik gebruik de meegeleverde optische kabel van de TV (Samsung 2017) naar de soundbar. Daarnaast heb ik de meegeleverde HDMI kabel van de ARC aansluiting naar de soundbar lopen. De TV is ingesteld om geluid te laten lopen via de optische uitgang. CEC en ARC werken prima.
Aan de TV heb ik een Nvidia shield hangen via HDMI. Deze is te bedienen via CEC met deze opstelling.

Via de Bose Music app (verplicht) wordt de set eenvoudig geconfigureerd. Wel is het zo dat de eerste keer een firmware update verplicht was. Dit duurde bijna een half uur. Als je benieuwd bent naar de geluidskwaliteit dan is het even geduld hebben totdat de updates klaar zijn.
De app zelf (getest op iOS) is gebruiksvriendelijk. Via de App is de speaker aan en uit te zetten en te kalibreren via AdaptiQ. Voor de kalibratie wordt een soort bekabelde koptelefoon gebruikt. Er zijn verder niet al te veel opties voor het instellen van de boxen, maar genoeg voor de meeste gebruikers. Echt tweaken is er niet bij. De verschillende levels qua bass en tremble zijn aan te passen, maar veel meer dan dat is het niet. Er wordt Alexa integratie beloofd maar dat is nog niet beschikbaar in Nederland. Ook Airplay II is een feature die in 2019 met een firmware upgrade wordt toegevoegd volgens Bose. Maar daar is nu nog niets van beschikbaar of te merken. Je zult het moeten doen met TuneIn, SeriusXM, Deezer of Spotify. Deze diensten werken dan ook via Wifi. Ik zelf gebruik Apple Music en hoewel het prima werkbaar is, werkt het alleen via Bluetooth. Dat betekent wel dat bij een afstand van ~15 meter in mijn huis het geluid gaat haperen.

Ik vindt zelf de Bass module 500 zeker niet overheersend, dat lees je in veel reviews wel. Het geluid uit de soundbar zelf is zonder de bas module en de wireless surround speakers ruim voldoende. Zeker als de bar wordt gebruikt voor TV. De dialogen zijn helder en verstaanbaar. Er is zelfs een licht surround gevoel bij veel films. Als de optionele bass module en de surround speakers aan worden gezet merk je het verschil echter wel degelijk. Het geluid wordt immersive, gebalanceerder en voller. De meerprijs voor deze modules is echter wel flink.

De surround speakers heb ik op UFS-20 II standaarden aan de uiteindes van de bank gezet. Deze geven een vol en rond geluid.

Wel is het zo dat de surround speakers niet kunnen functioneren als multiroom. Ik zou gezien de prijs en kwaliteit van deze twee speakertjes graag nog een extra setje daarvan in de keuken hangen. Bose ondersteund er echter maximaal 2, en dan functioneren ze in een surround opstelling en niet in all stereo. Voor een multiroom opstelling is de enige oplossing nu een Bose Home speaker 500. Deze smart speaker serie van Bose is net nieuw en hopelijk komen er meerdere opties in de toekomst. Bose beloofd wat dat betreft een hele hoop met BoseSmart via firmware updates en meer devices. Maar wat daar van terecht komt moet uiteraard nog gaan blijken.

De afstandsbediening is prachtig. Wat zwaar, maar dat geeft ook de robuustheid aan. De verlichting springt aan bij het oppakken van de remote. De knoppen die gebruikt kunnen worden (afhankelijk van de modus en device) lichtten dan op. Wel vindt ik dat de verlichting vrij snel weer uit gaat. Dit resulteert regelmatig in het schudden van de afstandsbediening om ze weer aan te krijgen. Zowel de Nvidia Shield, TV en Soundbar zijn te bedienen. De soundbar kan automatisch aan en uitschakelen en reageren op input. Dit is allemaal te configureren.

Al met al ben ik heel tevreden. Ik kom van een opstelling met een Onkyo 505 reciever en twee Magnat speakers. Deze geven ook fantastisch geluid voor muziek. De Bose set overtreft dit echter volledig. Ik heb geen kabels meer lopen, en het geluid is kraakhelder. Ook dialogen bij TV en films zijn veel verstaanbaarder op de Bose set.

Heb jij ook een Bose Soundbar 700 Zwart?

Hoi pieter,

Ik heb afgelopen week ook deze soundbar gekocht (nog zonder rear speakers en bass module) maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal verkocht ben met de prijs/kwaliteits verhouding. Ja het heeft heel mooi geluid maar hij geeft me (nog) geen "wauw" effect. Wordt het de geluidskwaliteit van de soundbar ook beter zodra deze gekoppeld is met de rear speakers? Een bass module zit er voor nu helaas nog niet in omdat ik in een zeer gehorig houten rijtjeshuis woon.....