Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US)

Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US) Review

MelleCattermole 9 januari 2019, 407 views Product gekocht

Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US)

Erg fijn toetsenbord met heel veel mogelijkheden! Zoals hierboven kort gezegd gewoon een erg prettig toetsenbord met oneindige mogelijkheden met de verlichting. Hiernaast is het toetsenbord gewoon heel goed gebouwd en voelt erg solide aan.

Pluspunten

• Uitstekende kwaliteit/materialen
  • Gave features
  • Samenwerking met andere Corsair producten (iCue software)
  • Fijne verlichting (en vele effecten/mogelijkheden)
  • Erg prettige 'feel' (zowel de Cherry toetsen als de bouw zelf)
  • Aparte media controls (en volume dial!)
  • USB passthrough

Minpunten

• Volume dial had iets meer solide mogen voelen

Zoals de titel en de pluspunten misschien al een beetje hebben verklapt vind ik dit een erg fijn en solide toetsenbord als je het geld kan en wil uitgeven.

Eerlijk gezegd heb ik er maar twee dingen op aan te merken als ik echt zoek, namelijk:
- De volume dial mag wat mij betreft iets zwaarder voelen (al is het wel een prettige toevoeging)
- De LED kleuren van het Corsair logo en de drie profiel knoppen bovenaan links komen niet altijd overeen met de kleuren van de rest van het toetsenbord (lichte blauwe/paarse tint bij sommige kleuren terwijl de rest van de toetsen dit niet heeft)

Als ik dus echt iets moet bedenken zijn er maar twee kleine (onbelangrijke) dingen die ik als 'verbeterpunten' kan zien. Dit zijn echter helemaal geen redenen om dit toetsenbord niet te kopen, hieronder zal ik uitleggen waarom.

Als je in de markt bent voor een mechanisch RGB toetsenbord moet je zeker even in de line-up van Corsair kijken. Dit is inmiddels mijn derde mechanische toetsenbord en ik moet zeggen dat Corsair altijd wel opvalt met de kwaliteit van de toetsenborden. Dit is dan ook weer geen uitzondering, je betaalt veel maar je krijgt (naar mijn mening) zeker waar voor je geld.
Het toetsenbord is gemaakt van stevig kunstof als basis met een geborstelde aluminium plaat bovenop waarop de toetsen rusten.
Deze layout maakt het bovendien makklijk om het toetsenbord schoon te maken, er zijn namelijk geen hoekjes of plekjes waar je niet bij kunt met een simpel borsteltje of doekje.

De mechanische toetsen van Cherry, in dit geval de Cherry MX Brown toetsen zijn erg prettig en voelen om een of andere reden steviger (qua key wobble en manier waarop ze aan het toetsenbord zitten) aan dan de blauwe en rode toetsen die op mijn eerdere toetsenborden zitten (CM storm Quickfire TK en Corsair K65 compact respectievelijk).

Hiernaast zit er in de toetsen natuurlijk de reden waarom je meer zou betalen voor dit toetsenbord: per toets apart aanstuurbare RGB verlichting.
De iCUE software van Corsair maakt dit de beste feature van het toetsenbord, je kunt door middel van de software elke toets een andere kleur geven, een eigen effect of juist de kleuren en effecten samen met je Corsair muis/muismat/RAM/ventilatoren/AIO/headset/etc laten samenwerken voor een perfecte samensmelting van je setup.
In mijn geval betekent dit dat ik de kleuren van mijn K70 over kan laten lopen naar mijn M65 RGB muis en mijn Vengeance Pro RAM/HD140 ventilatoren en zelfs een effect kan toevoegen.

Dit is nog een van de redenen waarom Corsair een goede keuze is, als je meer van Corsair hebt (wat met een budget wat dit toetsenbord mogelijk maakt niet erg bijzonder zou zijn) werkt het allemaal vlekkeloos samen (met een beetje oefenen met de software natuurlijk).

Zover dus veel lovende woorden maar er is wel een klein probleem: met de normale prijs is de upgrade naar de K95 met meer features een aantrekkelijke keuze.
Dit ligt dus helemaal aan persoonlijke voorkeur.

Conclusie:
Als je een vrij ruim budget hebt voor een mechanisch RGB toetsenbord en niet zelf aan de gang wil met het bouwen van een eigen toetsenbord is dit een erg goede keuze. Dit toetsenbord heeft vrijwel alle features (behalve macro toetsen, kijk hiervoor naar de K95) die je kan bedenken en een hele goede bouwkwaliteit en software die dit ondersteunen.
Als het toetsenbord in de aanbieding is zou ik niet twijfelen, hij is het waard (ook al is de normale prijs aan de hoge kant)!

Heb jij ook een Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Brown, US)?