Xiaomi Universal IR Remote control Review

Rotiart 7 januari 2019, 1.220 views Product gekocht

Xiaomi Universal IR Remote control

Mooi glimmend apparaat die doet wat die beloofd, soort van.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel en accuraat
  • Perfect voor smarthome enthousiasteling

Minpunten

• China regio lock
  • lastig achterhalen van de token
  • Geen USB type-c
  • Alleen 2.4Ghz wifi

Configuratie Score: 2
"Deze wifi aangestuurde Infrarood zender en ontvanger is een perfect mooi apparaat om alle afstandsbedieningen in het huis te kunnen verstoppen."

Dit zou ik zeggen als het niet een regio-lock had zodat die alleen bruikbaar is in China zelf met de volledige app eveneens volledig in het Chinees. Helaas is die bij de officiële app ingesteld op de Europese regio niet in te stellen en ik heb ook nog geen speciale Europese variant kunnen vinden.

Ik heb hem zelf gekocht met deze kennis en de ambitie om dit te koppelen aan mijn Home Assistant systeem. Dit gaat via een Raspberry Pi en een redelijke leer curve.

Waar je op moet letten bij het aanschaffen van het apparaat is dat voor een dergelijke toepassing je het specifieke ID (token) nodig hebt om het te kunnen laten werken, er is genoeg informatie te vinden rondom deze zoektocht, maar het houdt al snel in dat je de originele app moet verwijderen, een veel oudere versie moet installeren, back-ups moet trekken van het Android apparaat en via een programma als SQL Lite de code ergens uit moet vissen. Let hier dus goed op bij de aanschaf! Voor de rest werkt het via Wifi erg goed en is het bereik door zijn 360 graden leds ontzettend ver.

Heb jij ook een Xiaomi Universal IR Remote control?