Samsung QLED QE55Q8D Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QLED QE55Q8D Zwart Review

RolfvdHorst 7 januari 2019, 435 views

Samsung QLED QE55Q8D Zwart

Erg mooie tv met sublieme beeldkwaliteit, goed design en luxe afstandsbediening en features!

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Mooi design
  • Luxe afstandsbediening met spraak

Minpunten

• Samsung soundbar niet gelukt te koppelen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Een aantal weken geleden was het zover.
Ik ontving mijn test televisie en ik was al gelijk positief verrast over de grootte van de doos.
Wat een mooie grote doos, dat belooft veel goeds! Snel de tv uitgepakt en ook daar erg tevreden over.

De tv heeft een mooie smalle rand en een design zoals het zou moeten zijn. Smalle rand, mooie poten en niet te vergeten een schitterende afstandsbediening. Vaak is de afstandsbediening toch een ondergeschoven kindje wat betreft design, maar dat is bij deze QLED echt niet het geval. Een mooie stalen/aluminium afstandsbediening die minimalistisch is uitgevoerd en waar je snel vertrouwd mee raakt.
Na het installeren gelijk de beeldkwaliteit geprobeerd door middel van een 4k film. Woow, wat een kwaliteit! Veel scherpe en heldere kleuren en, daarnaast niet geheel onbelangrijk, zwart is echt zwart. Hierdoor krijg je echt veel diepte en contrast in het beeldmateriaal. Ik kan ook echt genieten van mooi helder beeld waarbij de kleuren ook echt intens zijn. Hierdoor wordt je toch net iets meer in de film getrokken. Het geluid is, zoals bij iedere platte tv wat minder, maar beter dan bij mijn andere Samsung tv. Dat is ook logisch omdat er geen klankkasten of grote speakers ingebouwd kunnen worden. Soms is het geluid wat dof, maar er zijn verschillende geluidsmodi waarbij je toch het een en ander in kunt stellen en het geluid stukken beter wordt.

Ik heb een soundbar van Samsung die ik graag aan de tv wilde koppelen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het instellen ging tot op zekere hoogte goed en eenvoudig, maar er is nog wel een verbeterpunt. Zo wilde ik, zoals hierboven genoemd, de soundbar koppelen. Op mijn andere Samsung TV ging dat heel eenvoudig en was dat zo gepiept. Op de QLED kan de tv mijn soundbar echter niet vinden, dus deze heb ik tot op heden nog niet kunnen koppelen.

Verder is het instellen een piece of cake! Internet instellen gaat eenvoudig, de voorgeïnstalleerde apps zijn ideaal en de tv-box werkt naar behoren.

Al met al een super tv waar ik erg blij mee ben!

Heb jij ook een Samsung QLED QE55Q8D Zwart?

dit zal dus wel het 2018 model zijn maar ik heb op 03-07-2019 het 2019 model gekocht.
Heeft iemand hier ervaring mee want moet hem nog krijgen!