Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung CLX-3175FN Review

jjbrNewbie 14 april 2010, laatste update op 14 april 2010, 1.314 views

Samsung CLX-3175FN

Pluspunten

• Geen, goedkoop is duurkoop!

Minpunten

• Onbetrouwbaar, slecht in elkaar gezet en een service van Samsung die echt schandalig is.

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 2
Ik ben inmiddels aan mijn tweede Samsung clx 3175 toe binnen één jaar. De eerste ging na 3 maanden stuk, reparatie duurde 7 weken. Circa 4 maanden na reparatie ging die weer stuk. Printer ging naar Samsung terug ter reparatie. Oordeel van Samsung: "de printer is niet te herstellen u krijgt uw geld terug"!

Ik wacht (na vele telefoontjes) al vier maanden op mijn geld. De tweede, ik had inkt ruim ingeslagen, printer ook een clx 3175, ging na 3 weken stuk dezelfde fout, nu zeggen ze dat ik niet de juiste inkt gebruik. Ik gebruik originele inktcartridges van Samsung, wat doe ik nu fout, niets dus!
Samsung levert mij tot tweemaal toe een slechte printer en geeft mij, de klant, schuld wanneer hun slecht gefabriceerd product kapot gaat. Samsung maakt wellicht leuke telefoons maar printers...

Nooit meer in Samsung in mijn huis! Dat een apparaat kapot gaat dat kan gebeuren, maar de manier waarop ik als klant door Samsung behandeld ben wens ik niemand toe.

Heb jij ook een Samsung CLX-3175FN?

Kom op zeg, als een printer voor de defecten goed print, scant en werkt, hoef je niet alles slecht te beoordelen. Ik ben het ermee eens dat je niet op die manier behandeld hoeft te worden en dat het balen is dat hij stuk gaat, maar het staat echt los van de prestaties van de printer zelf.
Inderdaad. Dit is een voorbeeld van een slechte review die ik niemand toe wens!
Dat een printer kapot kan gaan, kan ook bij een Canon, HP, Xerox, enz gebeuren.
Er wordt niets gerept over de snelheid, printkwaliteit, de kosten van cartridges vergeleken met andere merken, enz , enz
Ik mis zoveel waardevolle info die mij doen besluiten om deze printer te overwegen! In plaats daarvan word ik helemaal bang gemaakt om nooit meer iets van Samsung te kopen (dus zelfs geen TV, telefoons, enz ).

Ik vind trouwens de 'slechte' service van Samsung nog wel meevallen. Ik ken printerfabrikanten die helemaal geen geld terug geven!
En op andere vlakken is de service van Samsung sowieso goed, bijvoorbeeld met monitoren.
Als je een defecte monitor van ze hebt komen ze bij je huis langs om een nieuwe langs te brengen, zodat je geen seconde zonder monitor hoeft te zitten.

Deze review is sowieso nutteloos, want hij vertelt inderdaad absoluut niets over de printer zelf.
Ik denk ook dat die het over een verkeerde printer heeft...
hij praat de hele tijd over ''originele inktcartridges''

bij de specs staat toch echt :
Printertype: Laser, Multifunctional

Het is ook een vaag persoon want dit is alles wat die op tweakers heeft gezet.

[Reactie gewijzigd door Langhe op 9 augustus 2010 17:35]

Ik heb mijn clx3175 al wel een jaar of 4, zonder enig probleem, heb er een stuk of 8 bij klanten staan ook geen problemen mee.
Ok, mits je geen papier met nietjes of tipex ofzo gebruikt, daar kan geen enkele printer mee overweg (geloof ik)
En idd, er moet een toner in, geen inkpatronen.
Ik heb ook een CLX3175FN, nu moet de fusing unit vervangen worden.

Kosten totaal bijna 200,- en ik ben hem weken kwijt.

Voor even 300,- koop ik een nieuwe, maar dan een Dell of HP, een Samsung deze keer maar niet.
Wat was precies het probleem? Ik heb een CLX-3175FW en die geeft nu steeds allerlei rare vegen bij het uitprinten, alsof er steeds inkt achterblijft op de fusing unit.
Google er maar eens op.

Er zit een metalen strip in de printer die de toner "tegenhoud" zodat niet je hele pagina onder de toner zit maar precies genoeg.

Doordat er een slechte batch cq. ander probleem met de toner was blijven klonten achter onder deze strip en dat veroorzaakte dus deze strepen.

Helaas had ik toen al een nieuwe printer gekocht (toch weer een Samsung :P ) maar dit was dus uiteindelijk het probleem.

Let wel op bij het zoeken naar deze problemen met deze printer, de printer is gebaseerd op een andere Samsung engine (weet even niet meer welke) en de instructies voor het schoonmaken vindt je bij dat type printer op Youtube.