Acer ED347CKR Zwart

Specificaties 34" • 3440x1440 • 100Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Acer ED347CKR Zwart Review

NTS 5 januari 2019, 582 views Product gekocht

Acer ED347CKR Zwart

Zeer goed scherm voor een lage prijs, behuizing en voet is wat basic

Pluspunten

• Refresh rate
  • Kleuren
  • Contrast
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Verstelbaarheid
  • Plasic behuizing

Ik heb dit scherm met enige twijfel gekocht omdat ik eerder voor een lage prijs een scherm heb gekocht en binnen een dag terug heb gestuurd. Acer staat bij mij ook niet bekend als een high-end merk, dus ik vroeg me voor het kopen af of dit panel wel goed zou zijn in kleurweergave en snelheid.

Het scherm heeft me vanaf de eerste minuut enorm positief verrast, de kleurweergave is zeer goed, ghosting vrijwel afwezig en zwart is op dit scherm ook echt zwart. Het is beter dan de veel duurdere voorganger die ik pas 2 jaar heb. Voor de beste kleuren kies je het profiel "sRGB" in de settings, eventueel met iets meer brightness (die staat standaard op 30) als de omgeving erg licht is. Alle test images om de gamma en het kleurbereik te checken zien er dan top uit. Ik heb de brightness alleen op 40 staan omdat er veel direct licht op het panel valt op mijn bureau en 30 dan een beetje weinig is.

Eigenlijk het enige nadeel wat ik aan het scherm heb kunnen ontdekken is de verstelbaarheid, de standaard voet is vrij hoog en de laagste instelbare hoogte is niet echt laag. Ik heb dit opgelost door het scherm aan de muur te monteren. Verder merk je bij het uit de doos halen dat de behuizing duidelijk van goedkoop plastic is, maar dat merk je niet in gebruik.

Heb jij ook een Acer ED347CKR Zwart?