Sony Walkman NWZ-W202 2GB Zwart Review

gtox 13 april 2010, 834 views

Sony Walkman NWZ-W202 2GB Zwart

Pluspunten

• Vormgeving, interactie (aan/uit zetten door 2 delen (los) te koppelen), bediening (knoppen/jogdial)

Minpunten

• hij kan niet tegen een beetje transpiratie

Geluidskwaliteit Score: 4
Op het eerste oog misschien een beetje een rare beoordeling, alle onderdelen vrij goed en de algemene indruk toch slecht. Zoals op veel andere plaatsen ook te lezen is heeft deze mp3 speler 1 groot probleem: hij kan niet tegen zweet. Voor een mp3 speler die gemarket wordt als ideaal voor tijdens het sporten/hardlopen is dat gewoon belachelijk. Ik heb hem gekocht als impuls-aankoop (50euro bij MM), iets wat ik normaal nooit doe. Toen ik thuis kwam las ik op internet meteen dat hij grote problemen had met een beetje zweet. Ik heb 'm toch een eerlijke kans gegeven maar na 2 keer een uurtje hardlopen wilde hij niet meer aan en kwam er een branderig luchtje vanaf. Inmiddels heeft de MM me een nieuw exemplaar gegeven, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die het langer dan een paar dagen uithoudt.

Sony heeft dit probleem zelf ook erkend en inmiddels (gisteren) een opvolger aangekondigd, de W250, die wel waterproof is. Deze W250 ga ik zeker kopen, omdat ik gedurende de 2 uur dat ik de W202 heb gebruikt er uitermate tevreden over was.

Het ontbreken van lange snoeren naar je broekzak is echt ideaal tijdens het sporten en ik mis een schermpje geen moment. Om het ontbreken van dit scherm op te vangen gebruikt sony 'zappin', een techniek die het zoeken naar bepaalde liedjes moet vergemakkelijken door korte kenmerkende stukjes van liedjes te spelen.

De vormgeving van het apparaatje vind ik persoonlijk erg mooi, vooral ook in combinatie met de meegeleverde standaard.

Samenvattend een uitstekend apparaat maar niet als je 'm gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Heb jij ook een Sony Walkman NWZ-W202 2GB Zwart?

Het zou wel zo handig/fijn zijn als je hier nog iets over liet weten (in de review) aangezien dit voor de meesten nogal doorslaggevend kan zijn. ;)